250809

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خبر داد:

تمدید سه‌سال پروانه گردشگری مجتمع معدنی سرب و روی انگوران

دنیای معدن: مدیر مجتمع سرب و روی انگوران از تمدید سه ساله پروانه بهره‌برداری گردشگری معدنی این مجتمع به وسیله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران خبر داد.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی مجتمع معدنی سرب و روی انگوران، عارف باقری مدیر مجتمع معدنی در این باره توضیح داد:  با تلاش‌های همکاران ما در مجتمع معدنی سرب و روی انگوران، پروانه گردشگری این مجتمع که نخستین پروانه گردشگری معدنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است، به مدت سه سال و توسط وزارت میراث فرهنگی تمدید شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در زمینه معرفی، گسترش و توسعه فرهنگ معدنی و صنایع معدنی در سطح جامعه با استفاده از پتانسیل‌های آموزشی، فرهنگی، سیاحتی و گردشگری معادن تحت پوشش هدف‌گذاری‌هایی داشته، معدن سرب و روی انگوران به عنوان نخستین معدنی که پروانه گردشگری معدنی دریافت کرده، یکی از سیاست‌گذاری‌های خود را در راستای توسعه گردشگری معدنی قرار داده‌ایم.

باقری تاکید کرد: در همین راستا معدن انگوران با توجه به شرایط آب و هوایی، طبیعت بی نظیر پیرامونی، پیت منحصر به فرد روباز و همچنین  دو تونل زیرزمینی به طول بیش از 2400 متر به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری معدنی شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین معدن بزرگ سنگ تراورتن و همجواری آن با بنای تاریخی تخت سلیمان شهرستان تکاب مقصد گردشگری مناسبی برای توریست‌های ایرانی و خارجی به شمار می‌آید.

باقری در پایان تصریح کرد: با سیاست گذاری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید، تمهیدات واحد اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت تهیه و تولید و همچنین همزمان با بازسازی مراکز اسکان و پذیرایی، آماده پذیرش توریست‌های معدنی در مجتمع معدنی سرب و روی انگوران خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید