75026

تنها 15 درصد سهم ایمیدرو از بهره مالکانه پرداخت شده است

دنیای معدن -رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: قرار بر این بود که 305 میلیارد تومان به ایمیدرو و 35 میلیارد تومان به سازمان زمین شناسی از ردیف بهره مالکانه اختصاص یابد اما تا به امروز تنها 15 درصد آن پرداخت شده است.

مهدی کرباسیان ، در خصوص بهره مالکانه معادن اظهار کرد: قرار بر این بود که 305 میلیارد تومان به ایمیدرو و 35 میلیارد تومان به سازمان زمین شناسی از ردیف بهره مالکانه اختصاص یابد اما تا به امروز تنها 15 درصد آن پرداخت شده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان این که حوزه معدن پیشران توسعه و اشتغال است، افزود: باتوجه به اینکه در چند سال گذشته اقتصاد ایران رشد منفی را تجربه کرده است باید با یک جهش ویژه در تمام عرصه ها به ویژه در حوزه معدن فعالیت کنیم.
کرباسیان با بیان این که ایمیدرو به منظور ارتقای بخش معدن فعالیت های اکتشافی را در دست گرفته است، گفت: از عمده دلایلی که سازمان زمین شناسی در حوزه اکتشاف فعالیت چندانی نداشته، ریسک بالا و بودجه ناکافی کاست که ه به آن اختصاص داده می شد.
وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته، این سازمان به حوزه اکتشافات ورود پیدا کرد و تاکنون 200 هزار کیلومتر مربع اکتشاف انجام داده است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید