56368

در گفتگو با مدیر ارشد شرکت زرین معدن آسیا مطرح شد:

تحول در قیمت سهام شرکت های گروه روی تا چه حد امکان دارد؟ / پیش بینی 3000 دلاری قیمت روی صحیح است ؟

دنیای معدن - اشخاصی که دربازار سرمایه حضور دارند و در سهام شرکت های معدنی سرب و روی سرمایه گذاری می کنندکمتر به شایعات اطراف این بازار توجه کنندو برای دستیابی به اطلاعات از سایت کدال شرکت ها استفاده نمایند و بهشایعات موجود در بازار اعتنایی نکنند.

فلزات اساسی نقش بسزایی را در بازار اقتصادی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ایفا می نمایند از همین رو با توجه به شرایط فعلی بازار سهام ایران و همچنین نوسانات نرخ دلار، گفتگویی با ابراهیم جمیلی مدیر ارشد شرکت گروه زرین معدن آسیا به بررسی وضعیت فعلی و آتی فلز سرب و روی پرداختیم که متن مصاحبه به شرح ذیل می باشد:

بورس نیوز؛ علیرغم کاهش قیمت فلزات اساسی اما قیمت فلز روی روند نسبتاٌ بهتری را نسبت به سایر فلزات داشته است؛ به نظر شما علت این موضوع چیست؟

قیمت فلزات اساسی در چند سال اخیر تغییر چندانی را نداشته و تنها در اردیبهشت ماه سال جاری قیمت فلز روی در یک بازه زمانی کوتاهی تا نرخ دو هزار و 400 دلار رشد نمود اما به طور کلی مهم تر از افزایش قیمت فلزات، رسیدن به ثبات قیمتی در بازار فلزات اساسی می باشد که نیازمند توجه بیشتر به ارزش افزوده های این صنعت است باشد تا در نهایت افزایش راندمان سود دهی خود رابه همراه داشته باشد.

اما در حال حاضر بایستی از ثبات بازار استفاده کرده و تلاش خود را مضاعف کرده تا در بازه زمانی که شاهد ثبات نرخ فلزات اساسی هستیم سود آوری خوبی را برای صنعت کشور به همراه داشته باشیم.

بورس نیوز؛ در حال حاضر میزان ذخایر و تقاضای فلز روی چقدر است؟ و با توجه به وضعیت فعلی قیمت جهانی فلز مذکور در آینده روند قیمت فلز روی را چگونه پیش بینی می کنید؟

میزان ذخایر معادن در ایران متفاوت است .به طور کلی کشور ما دارای 56 معدن سرب و روی می باشد که از این رقم در حدود 42 معدن فعال، 9 معدن غیر فعال و 5 معدن در حال تجهیز می باشد. اما بزرگترین معادن روی ایران به ترتیب مهدی آباد با 200 تن تولید سولفوره و اکسید و معدن انگوران با 10 میلیون تن تولید سالانه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید