38571

رفتار خصمانه با معدن انگوران

دنیای معدن -رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مناسبت روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه نقش به‌سزایی در امر اطلاع‎رسانی دارند و قلم خبرنگاران عنصر مهم در پیشگیری از مشکلات جامعه است.

به گزارش دنیای معدن منطقه زنجان، "سعید سیاری" صبح امروز در نشست مطبوعاتی خود و تجلیل از خبرنگاران استان ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: امیدواریم با تعاملی که با اصحاب رسانه در پیش خواهیم گرفت بتوانیم تحول عظیمی در معیشت مردم استان، بازرگانی و رتبه صنعتی استان ایجاد کنیم و نسبت به گزارش امور از خبرنگاران درخواست نظارت در این حوزه را داریم.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت پایش واحدهای صنعتی در استان، تصریح ‌کرد: کار پایش واحدهای صنعتی در داخل و خارج از شهرک‎ها به پایان رسیده و طی هفته جاری گزارش آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
سیاری با تأکید بر اقدامات صورت گرفته پس از هشت سال دفاع‌مقدس عنوان کرد: بعد از هشت سال دفاع‌مقدس تاکنون اقدامات مثبت زیادی در کشور صورت گرفته است که از جمله آن‎ها می‎توان به کمبود سیمانی که در گذشته وجود داشت اشاره کرد که در حال حاضر این کمبود به مازاد سیمان در کشور مبدل شده است که البته عوامل زیادی در این امر دخیل هستند. همچنین در حال حاضر بیش از 15 میلیون تن فولاد خام تولید می‎کنیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، افزود: استعدادهای کشور چه در زمینه‎‎های خدادادی و چه انسانی فراتر از سایر کشورها مثل ترکیه است که همین موضوع سبب می‌شود ما بهتر عمل کنیم. ضمن اینکه استان زنجان در مرکز آبادترین استان‏ها قرار دارد از این رو رایزنی‎هایی صورت گرفته تا واحدها و برندهای قدیمی استان تهران به زنجان منتقل شود.
این مسوول با اشاره به اینکه باید خادم بخش خصوصی باشیم تا تحت شرایط ایده‎آل کارهای بزرگی انجام شود، افزود: در حال حاضر 404 میلیارد تومان برای هفت طرح مناسب آماده افتتاح هزینه شده است.
سیاری در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در خصوص واگذاری معدن انگوران به بخش خصوصی، اضافه کرد: معدن انگوران یکی از معادن بزرگ دنیا است که رفتار خصمانه‎ای با آن داشته‎ایم، به طوری که در حال حاضر باطله معدن رو به فزونی بوده و در عین حال سود از معدن نیز کاهش می‎یابد، زیرا هنگام برداشت باید عیارها باهم ترکیب شوند، ولی اکنون بخش‎هایی که عیار بالا دارند برداشت شده و بخش‏های کم‏عیار دست نخورده باقی مانده که امیدواریم در این راستا بتوانیم اقدامات مؤثری انجام دهیم.
در ادامه این نشست، معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: در حال حاضر 288 معدن در استان وجود دارد که از این تعداد 210 معدن فعال، 73 غیرفعال و 5 معدن متروکه وجود دارد. همچنین 463 محدوده ابطال شده وجود دارد که به مزایده گذاشته خواهد شد.
"ناصرفغفوری" در خصوص اشتغال در حوزه معدن، یادآور شد: یک هزار و 739 نفر در حوزه معدن فعالیت می‎کنند. همچنین حدود 9.5 میلیون تن ظرفیت استخراج معادن استان است و 500 میلیون تن ذخیره قطعی معادن استان است.

دیدگاهتان را بنویسید