36887

کاهش تولید کنسانتره سرب و روی در زرین معدن آسیا

دنیای معدن - براساس تازه ترین اطلاعات منتشر شده شرکت زرین معدن آسیا در سه ماهه نخست سال جاری با افت قابل ملاحظه تولید مواجه شد.

به گزارش دنیای معدن، براین اساس تولید کنسانتره سرب و کنسانتره روی شرکت زرین معدن آسیا در سه ماهه نخست 1393 در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل به ترتیب 33.26 و 46.32 درصد کاهش یافت. این شرکت در مدت زمان یادشده 582 تن کنسانتره سرب و 7010 تن کنسانتره روی تولید کرد.

این شرکت همچنین دلیل پوشش 13 درصدی سود هر سهم را برای دوره سه ماهه منتهی به تاریخ 31 خرداد 1393 به شرح زیر اعلام کرد: روند تولید و بالطبع روند فروش محصولات تولیدی این صنعت به صورت فصلی است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گویای این مطلب بوده که عمده تولید در سه ماهه اول نسبت به کل سال کاهش داشته اما در اواسط سال تعدیل و تکمیل می شود.

این شرکت همچنین افزایش بهای تمام شده تولید خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از خرید ماده معدنی آزاد (غیر سهمیه ای) و افزایش هزینه های حقوق، سربار و انرژی در ابتدای اعلام کرده است.

شرکت زرین معدن آسیا در آذر ماه سال 1383 با اخذ مجوز رسمی برای تولید 19 هزار و 500 تن کنسانتره سرب و روی فعالیت خود را آغاز کرد و در خرداد ماه 1384 به بهره برداری رسید و از فروردین ماه 1385 نیز رسما به صورت یک شیفت به فعالت خود ادامه داد.

دیدگاهتان را بنویسید