140541

مدیرعامل شرکت اعلام کرد :

برنامه های آینده چادرملو و دلایل کسب رتبه پنجمین شرکت برتر بورسی

دنیای معدن - مدیرعامل چادرملو با اشاره به طرح های در دست اجرا و برنامه های آتی، دلایل معرفی "کچاد" به عنوان پنجمین شرکت برتر بورسی را اعلام کرد.

به گزارش دنیای معدن، محمود نوریان باتوجه به عملکرد سال گذشته چادرملو درباره دلایل قرار گرفتن این شرکت در ردیف پنجم ۴۰ شرکت برتر بازار سرمایه اظهار داشت: انتظار می رود با دستیابی به سنگ آهن توده معدنی (D۱۹) از بـروز ریسک فقـدان ذخیـره معـدنی مناسب جلوگیری کنیم. هزینه سرمایه گذاری اجرای این طرح حدود ۱.۹ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

وی با اشاره به طرح احداث نیروگاه خورشیدی در دست اجرا افزود: شرکت نسبت به احداث یک واحد نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در کنار نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکـل تـرکیبی در مجتمع صنعـتی، اقـدام و مقـدمات عملـیات اجـرایی آن آغـاز شده که هزینه سرمایه گذاری در این طرح بالغ بر ۷ میلیون یورو خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر با زمینه فعالیت معدن و صنایع معدنی وابسته، تامین و انتقال آب و تامین مالی نیز مشارکت هایی داشته و طی سال ۹۷ مبلغ ۵۳۱.۸ میلیارد تومان از این بابت پرداخت شده است.

نوریان از مشارکت در بهره برداری معادن سنگ آهن استرالیا و احداث کارخانه های تولید کنسانتره به میزان ۱۲.۵ میلیون تن خبر داد و گفت: سرمایه گذاری این طرح تا پایان فاز یک که کارخانه ۵ میلیون تنی کنسانتره به بهره برداری خواهد رسید بالغ بر ۴۶۱ میلیون دلار آمریکا است که ۲۰ درصد آن از سوی سهامداران و ۸۰ درصد آن بصورت فاینانس از تسهیلات سیستم بانکی با بهره حدود ۳ درصدی تامین خواهد شد.

وی درخصوص برنامه های آینده توضیح داد: طرح احداث کارخانه گندله سازی جدید با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال با برآورد سرمایه گذاری حداقل ۲.۰۹ هزار میلیارد تومان و طرح احداث کارخانه نورد با ظرفیت ۱.۱ میلیون تن در سال با پیش بینی سرمایه گذاری حداقل ۱.۱ هزار میلیارد تومان در دسـت مـطالعه است. موضوع مشارکت در احداث کارخانه های تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد و تاسیسات زیربنایی در منطقه آزاد تجـاری مُکران واقـع در چابهار (با مشارکت شرکت های چادرملو و گل گهر، فولاد مبارکه) نیز از برنامه های بلندمدت شرکت بشمار می رود.

نوریان درباره وضعیت طرح انتقال آب خلیج فارس گفت: هدف عمده طرح انتقال آب نمک زدایی شده توسط سه خط انتقال از خلیج فـارس برای تامین بخشی از نیازها و مصارف آب شرکت های مس سـرچشمـه، سنگ آهن گل گهر و سنگ آهن چادرملو در حال بهره برداری است. مسیر خط انتقال از غرب بندرعباس شروع و بعد از تامین آب گل گهر به طرف مس سرچشمه ادامه یافته و نهایتا به صنایع فولادی و معدنی استان یزد منتهی می شود. اجرای قطعه سوم طرح به طول ۳۶۰ کیلومتر مربع از مس سرچشمه تا صنایع فولادی در منطقه اردکان یزد و انشعاب تا چادرملو در حدود ۱۵۰ کیلومتر است.

دیدگاهتان را بنویسید