139773

مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو خبر داد:

استخراج حدود ۲.۵ میلیون تن سنگ آهن از چادرملو

دنیای معدن -مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو از استخراج ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار تن سنگ آهن در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، محمود سیدی روز سه شنبه در نشستی خبری درباره میزان استخراج سنگ آهن شرکت چادرملو اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال، ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار تن استخراج داشتیم که از این مقدار ۲ میلیون و ۶۲۱ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۱۰۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی تولید شده است.

سیدی همچنین در پاسخ به سئوال اقدامات چادرملو در طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز بیان کرد: این طرح با مدیریت ایمیدرو و هدایت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اجرا می شود و چادرملو هم در قالب قرارداد مشترک با ایمپاسکو و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی همکاری های لازم را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: البته شرکت چادرملو تا پیش از اجرایی شدن این طرح از قبل احیای معادن را آغاز کرده و سنگ معادن کوچک سنگ آهن را خریداری می کند تا این معادن فعال بمانند.

سیدی ادامه داد: اکنون نیز تعدادی از معادن کوچک سنگ آهن در استان یزد نیز با این طرح چادرملو در مدار تولید و فعالیت باقی مانده اند.

مهندس کیوان آرا، مدیر بازرگانی چادرملو نیز در این نشست با اشاره به اهمیت صادرات برای تامین ارز مورد نیاز شرکت گفت: صادرات شمش فولادی در دستور کار چادرملو قرار گرفته و اقدامات قابل توجهی نیز انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید