138445

عملکرد مالی و تولید چادرملو در بهمن ماه ۹۷

دنیای معدن -شرکت در آخرین گزارش تولید و فروش ماهانه بهمن ماه موفق به تحقق 501 میلیارد تومان فروش از ناحیه محصولات خود شده است و به طور کلی تا کنون 6615 میلیارد تومان فروش محقق نموده است که با توجه به مدت مشابه سال قبل (2938 میلیارد تومان) بیش از 100 درصد رشد در مبالغ ریالی داشته است. بیشتر رقم فروش مربوط به کنسانتره آهن می باشد که معادل 237 میلیارد تومان در بهمن ماه است و معادل 47 درصد سبد فروش شرکت را شامل می شود.

در ماه گذشته یعنی دی ماه، شرکت توانسته بود 839 میلیارد تومان از محل فروش را محقق نماید که در مقایسه با بهمن ماه، شرکت 40 درصد کاهش را در مبالغ ریالی فروش محصولات خود تجربه نموده است. از نظر حجم فروش نیز شرکت با 21 درصد کاهش نسبت به ماه گذشته حدود 898 هزار تن محصول به فروش رسانده است. به طور کلی حجم فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییرات چندانی نداشته و تقریبا 12 میلیون تن می باشد.
در قسمت نرخ ها نیز، نسبت به ماه گذشته کنسانتره سنگ آهن تغییر چندانی نداشته است و معادل 5،659،592 ریال می باشد.
باید توجه کرد که گزارش شرکت تحت تاثیر احجام فروش نسبت به ماه قبل با کاهش مبالغ ریالی موجه بوده است اما باید در نظر گرفت که شرکت علاوه بر افزایش نرخ در سال جاری، مقادیر فروش خود را نیز افزایش داده است. در گزارشات پیشین نیز اشاره کرده بودیم که افزایش حجم فروش از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که برای افزایش فروش سیاست های بازاریابی باید تدارک دیده شود اما افزایش نرخ ها از عوامل بیرونی تعیین می شود.
نکات کلی گزارش:
فروش 420 هزار تن کنسانتره آهن در بهمن ماه
فروش 5 میلیون تن کنسانتره آهن تا انتهای بهمن ماه
افزایش 125 درصدی مبالغ فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل
کاهش 41 درصدی مبالغ فروش نسبت به ماه قبل. / سهیل محمودی

دیدگاهتان را بنویسید