136464

آذربایجان غربی ۵۵ درصد از کنسانتره کشور را تولید می کند

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر استان بیش از ۵۵ درصد از کنسانتره کشور را تولید می کند.

جعفر صادق اسکندری با بیان اینکه هم اکنون نزدیک ۱۹۰ الی ۲۰۰ هزار تن کنسانتره در کشور تولید می شود افزود: از این میزان بیش از ۱۰۰ هزارتن آن در استان آذربایجان غربی تولید و روانه بازار می شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر تعیین قیمت و بازار کنسانتره کشور در دست آذربایجان غربی است اظهارداشت:۱۸ واحد تولید کنسانتره و لبنیات در استان فعال است که به دلیل کشاورزی بودن استان کنسانتره و صنایع غذایی صنعت غالب استان به شمار می رود.

اسکندری با اشاره به ارزآوری و اشتغال بالا در بخش صنعت کنسانتره و صنایع غذایی در استان گفت: ۱۲ واحد تولید لبنیات در استان هم اکنون مشغول بکار بوده و نیز ظرفیت تولید آبمیوه در استان به ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص مسایل و مشکلات پیش روی صنایع استان گفت: امسال بزرگترین چالش پیش روی صنایع استان بحث نیازهای ارزی است که تلاش داریم با برگزاری نشست های مختلف به همراه کارگروه رفع موانع تولید ضمن احیای واحدهای تولیدی راکد این مشکل را نیز برطرف کنیم.

اسکندری از اتمام پایش تمام واحدهای تولیدی استان طی ماه گذشته خبر داد و افزود: نتایج این پایش پس از بررسی توسط کارشناسان استان تبدیل به برنامه ریزی اصولی برای رفع مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل تیم ویژه سه نفره در خصوص بحث نیازهای ارزی واحدهای تولیدی در استان خبر داد و اضافه کرد: این تیم مسئولیت بررسی نیازهای ارزی واحدهای تولیدی را بر عهده دارد که پیش از بررسی نتایج آن بزودی مشخص خواهد شد.

اسکندری تجهیزات پزشکی، نساجیف سیمان، آرد، مبل و دربهای ضد سرقت و تولید تریلی را از صنایع مهم استان برشمرد و گفت: اگر مشکلات ارزی واحدهای تولیدی استان برطرف شده و بانک های استان همکاری لازم در زمینه ارائه تسهیلات کم بهره و به موقع را داشته باشند شاهد رونق صنایع استان خواهیم بود.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان مرز ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید