136100

استفاده 51 واحد تولیدی از سهمیه بندی معدن انگوران

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در استان زنجان 51 واحد تولید شمش روی و 7 واحد فرآوری در لیست سهمیه بندی مواد معدنی معدن انگوران قرار دارند.

ناصر فغفوری، با اشاره به برگزاری جلسه بررسی الزامات قانونی و موضوعات معدن سرب و روی انگوران و نحوه عرضه در بورس کالا، اظهار کرد: به طور کلی در کشور 81 واحد تولید شمش روی و 13 واحد فرآوری در لیست سهمیه بندی مواد معدنی معدن انگوران قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: از این تعداد 51 واحد استانی با ظرفیت 275 هزار تن و 7 واحد فرآوری در استان با ظرفیت 1.6 میلیون تن در لیست سهمیه بندی مواد معدنی این معدن قرار دارند و ظرفیت کل این واحدها بر اساس پروانه های بهره برداری صادره بالغ بر 298 هزار تن است.

وی افزود: سهمیه اختصاص یافته برای واحدهای شمش روی حداکثر 30 درصد و برای واحدهای فلوتاسیون 17 درصد است که این امر حاکی از آن است که معدن انگوران به تنهایی جوابگوی ظرفیت های موجود در استان و کشور نیست و در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

فغفوری با اشاره به رشد وصول حقوق دولتی در معادن، خاطرنشان کرد: میزان وصول حقوق دولتی در سال گذشته، 18 میلیارد تومان، در سال 95، 12 میلیارد تومان و در سال 94، 7 میلیارد تومان بوده است که این رشد حاکی از فعالیت معادن در حوزه اقتصادی استان است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه 45 هزار نفر در بخش صنعت استان مشغول به کار هستند، یادآور شد: در سال گذشته، 178 واحد صنعتی جدید در استان راه اندازی شدند و در سال 95 ، 158 واحد صنعتی جدید شروع به کار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید