102663

اولین عرضه کنسانتره روی در بورس کالا

دنیای معدن - طی معامله 500 تن کنسانتره روی وارداتی شرکت توپراک روی گستران در بورس کالای ایران، اولین معامله این محصول در بورس ثبت شد.

طی معامله 500 تن کنسانتره روی وارداتی شرکت توپراک روی گستران در بورس کالای ایران، اولین معامله این محصول در بورس ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، مدیرعامل شرکت توپراک روی گستران با اشاره به اینکه اولین معامله کنسانتره روی در بورس با قیمت 5843 ریال در هر کیلو رقم خورد، گفت : محیط بورس کالا را مناسب ترین و مطمئن ترین مکان برای ارائه کالای خود می بینیم چرا که کلیه کارخانجات تولید شمش به راحتی به عرضه دسترسی خواهند داشت.

«داود ابتکار» توضیح داد : بورس کالا با تضمین کیفیت و کمیت محصول و در نتیجه تضمین معاملات می تواند کمک قابل توجهی به صنعت روی داشته باشد و با فراهم کردن بسترهای شفاف، زمینه حذف واسطه های ناکارآمد را ایجاد می کند.

وی افزود : شرکت توپراک روی گستران هم اکنون پیشگام عرضه خاک روی در بورس کالاست و امیدوارم که این روند برای عرضه خاک روی در بورس کالا ادامه داشته باشد.

«ابتکار»توضیح داد : شرکت توپراک روی گستران با ثبت معدنی در کشور ترکیه به نام شرکت داویت معدنچیلیکDAViT MADENCiLiK) ( که هم اکنون عضو اتحادیه صادرکنندگان مواد معدنی در این کشور نیز است ، به طور مستمر در آینده نزدیک خاک معدنی به کشور وارد خواهد کرد تا پاسخگوی صنعت روی کشور باشد؛ در حقیقت ما با واردت ماده خام به کشور و ایجاد ارزش افزوده روی آن و تبدیل آن به محصول با ارزش تری چون شمش روی، نه تنها سعی در اشتغالزایی داریم بلکه با صادرات شمش روی برای کشور ارز آوری خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توپراک روی گستران در پایان ابراز امیدواری کرد که با آغاز معاملات کنسانتره روی در بورس کالا که توسط این شرکت برای اولین بار صورت گرفت شاهد عرضه هر چه بیشتر این کالا در بورس باشیم.

این گزارش حاکی است، شرکت توپراک روی گستران جزء اولین های وارد کننده خاک معدنی روی از کشور ترکیه است. این شرکت در سال 91 در قالب فعالیت در حوزه تولید و استخراج مواد معدنی فولوتاسیون ، تولید وفرآوری شمش فلزات، واردات و صادرات خاک، کنسانتره و شمش فلزات و سایر موارد مرتبط تاسیس شد و همزمان فعالیت خود را آغاز کرد.

گفتنی است ؛ باتوجه به کاهش خاک معدنی خروجی از معادن کشور که پایین آمدن ظرفیت تولیدی کارخانجات تولید شمش روی را باعث شده، این شرکت در زمره شرکت هایی است که در خارج از کشور به دنبال اکتشاف معدن وتهیه خاک معدنی روی مورد نیاز کارخانجات است.

این شرکت همچنین، در راستای واردات خاک معدنی روی و تحویل آن به کارخانجات تولید شمش روی، به شکل قرارداد تبدیل خاک به شمش روی عمل کرده وشمش بدست آمده از این محل رابه کشورها ی همسایه از جمله ترکیه صادر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید