252263

راه‌اندازی واحد احیاء شماره ۲ فولاد بافت با کاتالیست‌های خوارزمی

دنیای معدن: واحد احیا مستقیم شماره 2 شرکت احیا استیل فولاد بافت که در سال گذشته با کاتالیست‌های DRI گسترش فناوری خوارزمی بارگذاری شده بود، به مرحله راه‌اندازی رسید.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی خوارزمی، فولاد بافت 2 با ظرفیت 800 هزار تن در سال از جمله واحدهای احیا مستقیم آهن کشور است که با سیستم پرد طراحی شده است. طی مناقصه برگزار شده تولید و تحویل‌دهی کاتالیست‌های DRI این واحد احیا به گسترش فناوری خوارزمی واگذار شد. شرکت خوارزمی در موعد مقرر کلیه کاتالیست‌های سفارش‌گذاری شده را تحویل این مجتمع داده و فرآیند بارگذاری آنها  با حضور کارشناسان شرکت گسترش فناوری خوارزمی از تاریخ 11 تیر 1402 آغاز شد و در تاریخ 24 تیر 1402 به پایان رسید. در این مرحله در مجموع به مدت 14 روز 270 تیوب ریفرمر واحد احیا فولاد بافت 2 با کاتالیست‌های تولیدی شرکت گسترش فناوری خوارزمی تحت نظارت کارشناسان این شرکت بارگذاری گردید.

راه­اندازی این واحد در فروردین ماه 1403 و با نظارت کارشناسان شرکت خوارزمی انجام گردید و در حال حاضر نیز در حال در مرحله پیش از بهره‌برداری قرار دارند و در صورت عدم بروز مشکل در تجهیزات فرآیندی این واحد احیا در اردیبهشت ماه 1403 به صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

لازم به ذکر است که با راه‌اندازی فاز دوم این پروژه که عملیات اجرایی آن به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیا و نظارت شرکت مهندسی برسو انجام شده است، ظرفیت تولید این مجتمع که پیش از این ۸۰۰ هزار تن بود، به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید