221481

ذوب آهن نماد ایثار و جهاد بخش صنعت در دفاع مقدس

دنیای معدن - معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت شرکت ذوب آهن در برنامه گفتگوی ویژه سیمای اصفهان به تشریح اقدامات و دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی در دوران دفاع مقدس پرداخت و این شرکت را نماد ایثار و جهاد بخش صنعت از دوران دفاع مقدس تا تحریم دانست.

به گزارش دنیای معدن، احمد اکبری گفت: در هشت سال دفاع مقدس شاهد اعزام بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل ذوب‌آهن به جنگ بودیم که از این تعداد بالغ بر ۲۹۰ نفر شهید و ۸۶ آزاده و ۱۴۰۰ نفر جانباز شدند.


وی اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس همواره مراکز اقتصادی کشور از جمله فولادمبارکه، صنایع ، نیروگاه‌ها و مراکز صنعتی و از جمله ذوب‌آهن بارها مورد حمله هوایی دشمن بعثی قرار گرفته بود و این در حالی است که حتی یک روز هم شاهد توقف وتعطیل چرخه تولید ذوب آهن و دیگر مراکز اقتصادی نشدیم.
وی با بیان اینکه نه تنها ذوب آهن در طول جنگ ماموریت اصلی خود را که تولید بوده، کنار نگذاشت بلکه شاهد توسعه شرکت در آن دوران بودیم، ادامه داد: سال ۶۲ بدست مقام معظم رهبری کوره بلند شماره ۲ ذوب آهن افتتاح شد.


معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت شرکت ذوب‌آهن به اقدامات مهمی که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در این سالها از سوی این شرکت صورت گرفته اشاره کرد و گفت: ذوب آهن با همکاری سپاه پاسداران پایگاه آموزشی مالک اشتر را تاسیس و و اقدام به اعزام نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف در قالب رزمی و امدادگر برای حق علیه باطل نمود.
وی به برپایی ۱۰۳ دوره آموزشی و تعلیم و تربیت ۲۱ هزار رزمنده اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۳ هزار ۵۰۰ نفر از پرسنل ذوب آهن بودند و مابقی پرسنل شهرستاها و نقاط مختلف هستند.


اکبری ادامه داد: ماحصل این همکاری و همیاری ، بالغ بر ۱ هزار و ۴۰۰ جانباز، ۸۶ آزاده و ۲۹۰ شهید از ذوب آهن اصفهان شد.
از ساخت ۱۰۰ هزار قطعات جنگی در ذوب آهن تا ۲۰ هزار سنگر بتنی
وی همچنین به ساخت و تامین بیش از ۱۰۰ هزار قطعه جنگی مورد نیاز یگان‌های رزمی شامل "شعله پوش توپ‌ها"، "سوزن آرپیجی هفت" و ساخت انواع "پل‌های شناور" و غیره اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین بیش از ۲۰ هزار سنگر بتنی برای زاغه‌های مهمات یگان‌های رزمی و بیش از یک هزار تن سنگرهای فلزی و آهنی در مجموعه ذوب آهن تولید و به جبهه ارسال شد.


معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت شرکت ذوب آهن همچنین به تامین موارد مورد نیاز رزمندگان اعم از گوگرد و تیرآهن اشاره کرد و اعلام داشت: تامین تدارکات همانند انواع ماشین آلات و ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیک جبهه‌های جنگ ، کمک نقدی و غیر نقدی نیز در هشت سال دفاع مقدس از سوی ذوب آهن صورت گرفت.
وی گفت: ذوب آهن علاوه بر حضور پررنگ در هشت سال دفاع مقدس در زمان فعلی که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم نیز پا به پای نظام آمده است و درشرایط تحریم توانستیم با رسیدن به قدرت خودکفایی و تامین نیازهای اساسی و قطع وابستگی به بیگانگان باعث سربلندی کشور و ملت شویم.


اکبری به ساخت و تولید انواع محصولات صنعتی از جمله ریل راه آهن و مترو اشاره کرد که ماحصل حمایت وارثان و فرزندان رزمندگان بوده است.
وی گفت: در زمان حاضر شاهد حضور و میزبانی از ۵۰۰ فرزند شهید، بیش از یک هزار فرزند جانباز و ۵۰۰ نفر از رزمندگان دفاع مقدس در بدنه شرکت سهامی ذوب آهن هستیم که با کار جهادی در افتخار آفرینی ها شرکت کمک کردند.

دیدگاهتان را بنویسید