221444

نبض متلاطم ملی مس/سیگنال مثبت فملی

دنیای معدن - کماکان ارزشمندترین و مایه فخرفروش سبد کالایی شرکت ملی مس ایران کالایی به نام «مس کاتد» بوده که بدون حضور این محصول در سبد کالایی فملی می توان به جرات گفت که دیگر، این شرکت صفایی ندارد و نداشت!

به گزارش دنیای معدن، شرکت ملی مس ایران در حالی می تواند درآمدزایی بالایی را کسب کند که تنها محصول قدرتمند آن یعنی کاتد مس بتواند باقدرت ظاهر شود و متقاضیان نیز خرید های خوبی را داشته باشند اما؛ زمانی که معاملات این کالا کمرنگ می شود؛ غول بازار مس، رنگ می بازد و به قلدر کلاس پنجم تبدیل کرده است.

مس کاتد

کماکان ارزشمندترین و مایه فخرفروش سبد کالایی شرکت ملی مس ایران کالایی به نام «مس کاتد» بوده که بدون حضور این محصول در سبد کالایی فملی می توان به جرات گفت که دیگر، این شرکت صفایی ندارد و نداشت!

بررسی های آمار های فروش این کالا حاکی از آن بود که فملی روی فروش کاتد مس حساب ویژه ای بازکرده و مجدداً ۵ هزار تن از این کالا را به رینگ نقره ای عرضه کرد اما؛ تنها ۵۰۰ تن از این کالا به فروش رفت.

لازم به ذکر است که مشتریان در دو نوبت اقدام به خرید با حجم ۳ هزار و ۷۰۰ تن و البته ۱۰۰ تنی داشتند که در نوبت نخست تنها ۴۰۰ تن از آن انبوه تقاضا به معامله ختم شد.

کنسانتره فلزات گران بها

نگاهی به معاملات کنسانتره فلزات گران بها ملی مس ایران حاکی از آن بوده که تنها ۱۵ تن از این کالا به بازار عرضه شده و تمام حجم بالای تقاضای آن یعنی ۷۵ تن درخواست مشتریان بازهم با رقابت شدید همراه شد تا نهایتاً به میزان عرضه ها، تقاضایی به ثبت برسد.

بااین حال کمبود ۶۰ هزار تنی تقاضا ها باعث شده تا همچنان مشتریان تشنه عرضه ها باقی بمانند.

ملی مس ایران در این بخش درآمدزایی ۷۹ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومانی را کسب کرد.

سولفور مولیبدن

نوع عرضه های "فملی" در بخش سولفور مولیبدن نیز تقریباً همان همیشگی بود یعنی تعادلی در عرضه و تقاضا وجود نداشت و میزان عرضه ها یک ششم تقاضایی بود که طی هفته های گذشته به ثبت رسیده است.

بر پایه این گزارش باید اشاره شود که فملی در بخش سولفور مولیبدن از ۹۰۰ تن سفارشی که برای این شرکت آمده بود حدود ۱۵۰ تن عرضه خود را به معامله ختم کرد.

از مجموع ۱۵۰ تن عرضه ای که این شرکت به مقصد بورس کالا بارگیری شده بود، ارزش نقدی ۵۷ میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان بود.

لازم به ذکر است که مس کم عیار R نیز در این هفته نیز بازهم بدون مشتری بود، اما در بخش کم عیار G، از ۱۰ هزار تن عرضه حدود ۵۰۰ تن معامله به ارزش ۱۹۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ثبت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید