221408

وعده چین درباره توقف پروژه های زغال سنگ برای مهار گرمایش زمین

دنیای معدن - به گفته رهبر چین کشورش حمایت و پشتیبانی از سایر کشورهای در حال پیشرفت در مسیر توسعه انرژی کم کربن و سبز و سازگار با محیط زیست را تقویت می کند و پروژه های جدید مبتنی بر سوخت زغال سنگ در خارج از این کشور را اجرایی نخواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از رادیو بین المللی چین، «شی جین پینگ» رهبر چین روز گذشته (سه شنبه 21 سپتامبر/30 شهریور ماه) تاکید کرد که کشورش حمایت و پشتیبانی از سایر کشورهای در حال پیشرفت در مسیر توسعه انرژی کم کربن و سبز و سازگار با محیط زیست را تقویت خواهد کرد و پروژه های جدید مبتنی بر سوخت زغال سنگ در خارج از این کشور را اجرایی نخواهد کرد.

ناظران بر این باورند که این تعهد چین نمادی است مبنی بر اینکه پکن به مهار گرمایش زمین از طریق به کارگیری قاطع ترین اراده و گسترده ترین تلاش ها متعهد است تا تعهدات سبز خود را طبق برنامه محقق سازد و آینده ای بهتر رقم بزند.

بر خلاف وعده های پوچ و توخالی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در زمینه تغییرات اقلیمی، کووید-19 و اتحاد جهانی که آمریکا در تحقق بخشیدن به آنها سهم چندانی ایفا نکرده و حتی در برخی موارد نیز در پیشرفت این امور خرابکاری کرده است، کارشناسان تاکید کرده اند که این اظهارات نماد عزم چین در حل بحرانی ترین چالش های پیش روی بشریت است.

رهبر چین ضمن سخنرانی ویدئویی خود در مباحثه عمومی هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بر اهمیت ارتقاء حاکمیت جهانی محیط زیست، پاسخ و واکنش فعال در برابر تغییرات اقلیمی و ایجاد جامعه ای زیستی برای بشر و طبیعت تاکید کرد.

شی جین پینگ در عین حال بر گذار سریع به سوی یک اقتصاد سبز و کم کربن و دستیابی به توسعه و احیای سبز و سازگار با محیط زیست تاکید کرد و گفت: «چین تلاش خواهد کرد تا انتشارات گاز دی اکسید کربن خود را تا قبل از سال 2030 میلادی به اوج خود برساند و تا قبل از سال 2060 خنثی سازی انتشار کربن را محقق سازد. این روند نیازمند سختکوشی عظیم است و ما هر تلاشی را برای تامین این اهداف عملی خواهیم ساخت.»

دیدگاهتان را بنویسید