221367

خروج سنگ‌آهن از کانال ۱۰۰دلاری/ قیمت زغالسنگ از مرز ۳۰۰دلار عبور کرد

دنیای معدن -با نگاهی بر بازار قراضه در ابتدای این هفته، می‌بینیم که ریزش قیمتی این محصول نسبت به هفته‌های گذشته به نسبت کمتر شده و حتی افزایش قیمت نیز برای قراضه وارداتی از اروپا به چشم میخورد، اما خروج سنگ‌آهن از کانال ۱۰۰ دلاری و عبور قیمت زغالسنگ از مرز ۳۰۰ دلار از جمله اتفاقات مهم رخ داده در ابتدای این هفته است.

به گزارش دنیای معدن، قیمت قراضه وارداتی از امریکا با کاهش ۴ دلاری از ۴۴۴ دلار به ۴۴۰ دلار بر هر تن رسید. همچنین قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز با ریزش ۳ دلاری قیمت از ۴۴۳ دلار به ۴۴۰ دلار بر هر تن رسید. اما در این میان تنها قراضه وارداتی از اروپا بود که این هفته را با افزایش قیمت آغاز کرد و از ۴۳۳ دلار بر هر تن به ۴۳۵ دلار رسید و رشد ۲ دلاری را تجربه کرد.

اما در این میان سنگ‌آهن به عنوان مهم‌ترین نیاز صنعت فولاد این هفته را با ریزش قابل توجه قیمتی آغاز کرد تا جایی که سنگ‌آهن با عیار ۵۸ درصد با ریزش ۳۰ دلاری قیمت از ۱۰۳ دلار به ۷۳ دلار بر هر تن قیمت گذاری و به این ترتیب از کانال ۱۰۰ دلاری هم خارج شد.

سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد هم در ابتدای این هفته با افت ۱۸ دلاری قیمت مواجه شد و در نهایت این نوع از سنگ‌آهن نیز با رسیدن به عدد ۱۱۴ دلار کم کم در حال خارج شدن از کانال ۱۰۰ دلاری است.

سنگ‌آهن با عیار ۶۵ درصد نیز با افت ۲۷ دلاری قیمت از ۱۵۳ دلار به ۱۲۶ دلار برهرتن قیمت گذاری شد تا در نهایت هر سه نوع سنگ‌آهن با عیارهای یادشده، نزول قیمتی هفته‌های گذشته خود را ادامه دهند.

به گفته برخی کارشناسان، پیش بینی و تمهیدات کشور چین برای کنترل میزان کربن تولیدی در ماه های آینده موجب شد تا میزان تقاضا کاهش یافته و در نهایت نرخ سنگ‌آهن همچنان در حال سقوط قرار گیرد.

برخلاف سنگ‌آهن و قراضه که تولیدکنندگان و صادرکنندگان آنها هفته های سختی را پشت سر میگذارند، زغال سنگ همچنان رشد چشمگیر قیمتی هفته های پیش را ادامه داده و در ابتدای این هفته نیز با افزایش ۷۶ دلاری قیمت همراه شد و نرخ زغال سنگ FOB استرالیا از ۲۸۴ دلار بر هر تن به ۳۶۰ دلار رسید و دلیل این امر عرضه اندک زغال سنگ استرالیا است.

دیدگاهتان را بنویسید