221308

مدیر توسعه و راهبری سیستم‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خبر داد:

حرکت بر مدار مکانیزاسیون فرآیندهای کلیدی در منطقه ویژه

دنیای معدن-محبوبه ناطق: مدیر توسعه و راهبری سیستم‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: موفق شده‌ایم علاوه بر استقرار 6 استاندارد بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، سیستم‌های تعالی را نیز در این مجموعه مستقر کنیم.

محمد کوهستانی اضافه کرد: در حوزه IT، مکانیزاسیون فرایندهای کلیدی را در برنامه داریم؛ از جمله پروسه صدور گواهی تولید و قبض انبار گمرکی شرکتهای مستقر در منطقه ویژه بطور کامل سیستمی شده و برای تست در اختیار واحد گمرکی قرار گرفته است. همچنین فرایند نگهداری و تعمیرات (نت) و بخشی از فرایند‌های حوزه HSE را با کمک نرم‌افزار توانستیم مکانیزه کنیم.


وی به انطباق برنامه‌های این واحد با شعار سال 1400 اشاره و اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال جاری طراحی سامانه‌ای برای واحد کار و خدمات اشتغال است تا همکاران بتوانند فرایندهای کاری خود را به صورت نظام‌مند و بر روی بستر IT انجام دهند تا خدمات بهتری به ارباب رجوع و ذی‌نفعان این واحد ارائه شود.


کوهستانی، بروزرسانی سیستم‌های اطلاعاتی حوزه IT با دسترسی 80 درصد و همچنین توسعه مدیریت دانش را از جمله اهداف این واحد عنوان کرد و به خبرنگار دنیای معدن گفت: در این راستا استقرار نظام مدیریت دانش چند شاخص شامل عناوینی مانند تعداد دانش‌های ثبت شده و سطح بلوغ مدیریت دانش در نظر گرفته شده و برای تعداد دانش عدد 20 و برای سطح بلوغ عدد 25 درصد در نظر گرفته شده است.


دبیرکمیته بهره‌وری و IMS منطقه ویژه خلیج فارس همچنین گفت: افزایش اثربخشی سیستم‌های یکپارچه مدیریتی که شاخص نسبت اقدام اصلاحی و پیشگیرانه به کل را عدد 70 درصد در نظر گرفته‌ایم، از دیگر اهداف حوزه مدیریت توسعه و راهبری سیستم‌ها در سال جاری است.


کوهستانی افزود: ساماندهی مسائل مربوط به امور ICT و ارایه خدماتی نظیر تامین سامانه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و همچنین ارایه زیرساخت شبکه در کنار تمامی وظایف مربوط به حوزه IT، از جمله شبکه و قسمت زیادی از مباحث مخابراتی در منطقه ویژه، به‌کارگیری کارا و اثربخش منابع سازمان در راستای توسعه سیستم‌های مدیریتی را فراهم ساخته است.
مدیر توسعه و راهبری سیستم‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ادامه داد: همچنین فعالیت‌های مهمی در راستای استقرار و نگهداری سیستم‌های مدیریتی از قبیل ایزو، سیستم مدیریت کیفیت، سیستم مدیریت محیط‌زیست، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت و... انجام شده و اجرای کلیه زیرساخت‌های ICT از جمله شبکه فیبر نوری منطقه ویژه و راه‌اندازی تجهیزات رایانه‌ای و شبکه‌ای در این واحد، مدیریت می‌شود و به تبع آن نگهداری، راهبری و مدیریت اطلاعات و ارایه گزارشات از آن‌ها، در حیطه فعالیت و وظایف این مجموعه است.


وی با توضیح اینکه اتصال شبکه فیبر نوری منطقه ویژه از دو محل، به زیرساخت اصلی مخابرات هرمزگان از دیگر اهداف این واحد است، اضافه کرد: واحد توسعه و راهبری سیستم‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال جاری در حوزه شبکه 2 هدف کلی راه‌اندازیVDI و ارتقای امنیت اطلاعات را از محل اعتبار داخلی دنبال می‌کند، گفت: در راستای راه‌اندازی VDI، اقداماتی مانند خرید تجهیزات زیرساختی سرور، نصب و راه‌اندازی بستر دسکتاپ مجازی و خرید تجهیزات ذخیره‌ساز باید صورت گیرد.
کوهستانی ادامه داد: اجرای نظام پیشنهادها در منطقه ویژه در حال تکمیل است و ورود به سیستم مدیریت دانش در برنامه‌های آتی گنجانده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید