221287

پیشرفت کارخانه سرب و روی بهاباد به ۷۵ درصد رسید

دنیای معدن - فرماندار بهاباد با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه صنعتی، اقتصادی و ایجاد اشتغال در این شهرستان محروم گفت: ️ میزان پیشرفت فیزیکی مرحله نخست کارخانه فلوتاسیون سرب و روی سردار شهید قاسم سلیمانی در روستای « ببروئیه » در کمتر از یک سال به ۷۵ درصد رسید .

به گزارش دنیای معدن، محمد مهدی خانی زاده بهابادی روزیکشنبه در حاشیه بازدید از مراحل پیشرفت این واحد صنعتی در گفت و گویی افزود: آبان ماه سال ۱۳۹۹ عملیات اجرایی این کارخانه با ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در زمینی به مساحت هشت هکتار با پیش بینی ۴۰ فرصت شغلی آغاز شد.

فرماندار بهاباد ظرفیت سالانه این واحد تولیدی را پنج هزار تن کنسانتره روی با عیار ۴۸ درصد و هزار تن تولید کنسانتره سرب با عیار ۵۵ درصد ذکر کرد.

وی عنوان کرد: همچنین مراحل مطالعات طرحی از سوی معدنکاران انگوران در حال انجام است که با احداث کارخانه جدید در همین محل ،از باطله های کارخانه فلوتاسیون سرب و روی بهاباد برای تهیه آجرهای صنعتی و نسوز استفاده می شود.

به گفته وی علاوه بر محموعه مدیریت استان یزد، مسئولان شهرستان بهاباد آماده هرگونه همکاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن بهاباد هستند.

وی پیش بینی کرد: با توجه به شتاب و روند پیشرفت کار انتظار می رود خط تولید این واحد صنعتی قبل از پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

روستای ببروئیه در ۴۰ کیلومتری جنوب شهر بهاباد در مسیر جاده بهاباد به کرمان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید