220990

حرف‌های نویدکیا روی اعصاب استقلال و پرسپولیس؟

محرم نویدکیا سرمربی کنونی سپاهان به تازگی درباره شرایط تیمش و البته جذب بازیکن از استقلال و پرسپولیس صحبت کرده است.

محرم نویدکیا، سرمربی جوان سپاهان، در این فصل انگیزه و ابزار بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر دارد. تیم او فصل پیش تا هفته آخر با پرسپولیس برای قهرمانی می‌جنگید، ولی نهایتا دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند.
نویدکیا برای فصل جدید خرید‌های خوبی داشته که به زعم بسیاری همین خرید‌ها تضمینی برای قهرمانی است. با این حال او به تازگی در گفت و گویی که با فارس داشته درباره مسائل مختلفی حرف زده و نه تنها این خرید‌ها را تضمین نمی‌داند بلکه آن را حرف‌های عامیانه تعبیر می‌کند. او همچنین گفته ریخت و پاشی نکرده و وجدانش راحت است. دو بخش از این گفت و گوی طولانی، اما روی اعصاب هواداران استقلال و پرسپولیس رفته؛ یکی جایی که درباره شور و اشتیاق سیدحسین حسینی برای سپاهانی شدن حرف زده و دیگری ماجرای شهریار مغانلو و درآوردنش از چنگ پرسپولیس. البته محرم تلاش کرده در این زمینه شفاف سازی لازم را به وجود بیاورد. در زیر بخشی از حرف‌های مهم او را از نظر می‌گذرانید.
کهشکانی! احسان حاج صفی ملی‌پوش ما بود و او را از دست دادم. از او به عنوان شماره ۸ استفاده می‌کردم و به همین خاطر در پست او ریگی را گرفتیم. محبی را از دست دادم و به جای او فرشاد احمدزاده را گرفتیم. کی‌روش استنلی را از دست دادم و به جای او شهریار مغانلو را جذب کردیم. دروازه‌بان اول تیم را از دست دادم و به جای او دو دروازه‌بان دیگر گرفتیم تا خیالمان راحت‌تر شود.
در اصل کار خیلی پیچیده‌ای انجام ندادیم. فقط سعی کردیم جایگزین نفراتی که از دست دادیم را داشته باشیم. تیم خوبی داریم، اما واقعیت این است؛ خیلی به این اعتقاد ندارم که، چون بازیکنان اسم و رسم دارند می‌توانیم جام بگیریم. فکر می‌کنم این‌ها حرف‌های عامیانه باشد. خیلی از تیم‌ها هستند که بازیکنان زیادی می‌گیرند، اما موفق نمی‌شوند.
مذاکره با دروازه بان‌های استقلال
برخلاف سید حسین حسینی که خودش و مدیر برنامه‌هایش علاقه داشتند به سپاهان اضافه شود نه خود ما، رشید را خودمان دلمان می‌خواست به تیم اضافه شود. با او صحبت هم کردیم، اما بر سر یکی دو مسأله به جمع‌بندی نرسیدیم و تصمیم گرفتیم با هم همکاری نکنیم.
شهریار مغانلو
شهریار را از سال قبل و زمانی که بحث آمدنم به سپاهان مطرح شد، در پیکان کامل دیده بودم. خیلی هم دلم می‌خواست این اتفاق بیفتد، اما متأسفانه یا خوشبختانه که فکر می‌کنم بگویم خوشبختانه بهتر است؛ امسال این اتفاق افتاد که دلیل آن را هم می‌گویم. دوست داشتم شهریار به سپاهان بیاید، اما او به اروپا رفت. بعد بحث علاقه سانتاکلارا به جذب محبی پیش آمد و اتفاقاتی افتاد که منجر به جابجایی این دو بازیکن شد و آن‌ها را عوض کردیم. دلم نمی‌خواست محبی را از دست بدهم، اما وقتی دیدم می‌توانم این دو بازیکن را جابجا کنم بدون اینکه هزینه‌ای برای ما داشته باشد، کمی خیالم راحت‌تر شد که اگر یک بازیکن طراز اولم را از دست می‌دهم، یک بازیکن طراز اول که از سال‌های قبل هم بازی او را دیده بودم، به تیمم اضافه می‌شود.
خرید‌های گران قیمت؟
نیازی به دفاع نیست. خودم پیش وجدانم راحت هستم. همه ما، باشگاه و اعضای هیات مدیره می‌دانیم که ریخت و پاشی نکردیم. با تعویض بازیکنان خیلی از مشکلاتمان حل شد. منصوری را با نیما میرزازاد تعویض کردیم و برایمان هزینه‌ای نداشت. محبی را با شهریار تعویض کردیم که این هم هزینه‌ای برایمان نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید