220470

در بازگشایی مدارس باید به شرایط موجود هر منطقه نیز توجه شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت‌:شرایط مناطق مختلف کشور با هم متفاوت است برخی از شهر‌ها و روستا‌های کوچک به واسطه موقعیتی که قرار دارند و تعداد جمعیت کم این امکان را دارند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش حضوری داشته باشنداز این رو برای آموزش حضوری باید به شرایط موجود مناطق کشور هم توجه داشت.

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با میزان گفت: با توجه به وضعیت موجود مدارس نمی توانند به شکل حضوری دایر باشند.
وی گفت: اگر آموزش و پرورش از شیوه ترکیبی و آموزش حضوری صحبت می‌کند وظیفه دارد از آمادگی خود برای بهره مندی دانش آموزان از آموزش حضوری بگویید و این نکته را می‌داند که تصمیم گیر اصلی برای برگزاری آموزش حضوری ستاد ملی کرونا است.
وی ادامه داد: بحث مهمی که وجود دارد این است که با تکمیل واکسیناسیون فرهنگیان، کادر آموزشی و همچنین دانش آموزان تا دو ماه آینده یعنی آبان ماه بتوانیم به وضعیت با ثباتی برای کنترل بیماری برسیم و از آن پس به شیوه حضوری آموزش بیندیشیم.
نماینده مردم لرستان گفت: اگر در آن زمان هم شرایط به همین شیوه باشد یعنی هم خیز بیماری فروکش نکرده باشد و هم واکسیناسیون دانش آموزان انجام نشده باشد نمی‌توان به برگزاری کلاس‌های حضوری اقدام کرد.
وی گفت: نکته مهمی که باید در نظر بگیریم این است که شرایط مناطق مختلف کشور با هم متفاوت است برخی از شهر‌ها و روستا‌های کوچک به واسطه موقعیتی که قرار دارند و تعداد جمعیت کم این امکان را دارند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش حضوری داشته باشند؛ از این رو برای آموزش حضوری باید به شرایط موجود مناطق کشور هم توجه داشت.
وی ادامه داد: در شهر‌ها بزرگ که اوضاع مناسبی وجود ندارد، منع تردد و آمد و شد برقرار است چگونه می‌توان از آموزش حضوری صحبت کرد؟ بازگشایی مدارس در شرایط فعلی یعنی افزایش تردد‌ها و افزایش شیوع بیماری و اوضاع وخیم برای کشور، و طولانی شدن پیک‌های بیماری است.
وی در پایان گفت: بر همه واضح است که اصل بر آموزش حضوری است، دانش آموزان و اولیا نیز از شرایط موجود خسته شده اند، اما تا زمانی که محدودیت‌های تردد در شهر‌های بزرگ برای جلوگیری از همه گیری وجود دارد باید دانست که با بازگشایی نیز اوضاع موجود وخیم‌تر خواهد شد از این رو در بازگشایی مدارس نیز محتاطانه بیندیشیم.

دیدگاهتان را بنویسید