215329

دبیر کانون سراسری انبوه سازان اعلام کرد:

دلایل گرانی ۷۰ و ۲۲ هزار تومانی سیمان و میلگرد و هشدار به افزایش قیمت مسکن

دنیای معدن - دبیر کانون سراسری انبوه سازان، دلایل گرانی تا ۷۰ و ۲۲ هزار تومانی سیمان و میلگرد را اعلام کرد و به افزایش هزینه تمام شده مسکن هشدار داد.

به گزارش دنیای معدن، فرشید پورحاجت درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی خصوصاً سیمان و میلگرد که در روزهای اخیر شدت گرفته، گفت: در حالی این دو محصول مازاد تولید دارند که انبوه سازان از یک سال پیش به وجود دلالان در بازار سیمان و فولاد هشدار می دهند ولی هیچ کس توجه نمی کند.

وی افزود: قطع برق شرکت های سیمان و تعطیلی برخی کارخانه ها به همراه مدیریت شرکت ها در عدم توزیع ، منجر شده تا طی یک هفته گذشته سیمان در بازار نایاب و به سختی با قیمت های ۶۵ تا ۷۰ هزار تومانی هر پاکت تهیه شود. قیمت هر کیلو میلگرد هم در شهرهایی چون اصفهان و اهواز که کرایه حملی ندارد از ۱۷.۷ به ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان رسیده و باید نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کنند .

این مقام مسئول ادامه داد: عرضه بخشی از محصولات سیمان و فولاد در بورس کالا هم نتوانسته مشکل دلالی را برطرف کند و برخی بعد از خرید در بورس کالا اقدام به فروش با قیمت های بالاتر به انبوه سازان می کنند . در حالی که قیمت ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی بتن آماده با هزینه حمل در سال گذشته به به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است .

پورحاجت ، کاهش ۶۰ درصدی ظرفیت تولید شرکت های سیمانی ، کاهش برق کارخانه های سیمان تا ۱۰ درصد دیماند و افزایش ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی را عوامل گرانی قیمت تمام شده مسکن اعلام کرد و به تعطیلی بسیاری از کارگاه های ساخت وساز هشدار داد.

دیدگاهتان را بنویسید