211889

وزیر صمت : مزایده ۶ هزار پهنه جدید معدنی کشور انجام شد

دنیای معدن -وزیر صمت از برگزاری مزایده واگذاری ۶ هزار پهنه جدید معدنی در سطح کشور خبر داد و گفت : براساس برآورد کارشناسان ۵۰۰ میلیارد دلار ذخایر کشف شده داریم که با اکتشافات جدید این میزان افزایش می‌یابد.

به گزارش دنیای معدن ، علیرضا رزم‌حسینی روز پنجشنبه در سفر به جنوب کرمان با اعلام این مطلب به اکتشاف و بهره‌برداری معادن کرومیت و مس در این منطقه و از تداوم فعالیت‌ حوزه اکتشاف معادن در جنوب کرمان نام برد و اظهار داشت: از اقدامات مهم وزارت صمت، اکتشاف در سراسر کشور است که کار را آغاز کرده ایم.

وی همچنین به عملکرد معین های (یاوران )اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری در سال ۹۳، کار توانمندسازی جوامع محلی به همت بنیاد مستضعفان از شهرستان قلعه‌گنج آغاز شد که تاکنون با پیشرفت‌های خوبی همراه بود.

رزم حسینی با بیان اینکه وظیفه اصلی معین‌های اقتصادی توانمندسازی مردم و گسترش کسب و کارهای خرد و خانگی است، افزود: با فعال کردن ظرفیت‌ شهرستان‌ها و مناطق علاوه براینکه هیچ بیکاری نباید داشته باشیم، بلکه آنها را به شهرستان مهاجرپذیر تبدیل کنیم.

وزیر صمت ادامه داد: اقتصاد، فرهنگ و امنیت سه اصل به هم پیوسته هستند که رشد و توسعه را به همراه دارند لذا بزرگترین وقف ، خدمت به مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید