211836

ظرفیت خردایش و فرآوری سنگ آهن در سنگان به 2.6 میلیون تن می رسد

دنیای معدن - مدیر مجتمع سنگان اعلام کرد: با تکمیل چرخه تولید در واحدهای خردایش و فرآوری مجتمع سنگان، ظرفیت خردایش و فرآوری سنگ آهن به روش دانه بندی در این مجتمع به 2.6 میلیون تن می رسد که از این میزان، 1.3 میلیون تن سنگ آهن دانه بندی پرعیار و متوسط عیار است.

به گزارش دنیای معدن ، حسن جعفری افزود: در ابتدای اسفند ماه سال 99 قرارداد عملیات اجرایی تولید در سه واحد خردایش و فرآوری به پیمانکاران ابلاغ شد.

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، تولید در کارگاه فرآوری شماره هشت در نیمه دوم اسفند ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری حدود 126 هزار تن سنگ آهن در این کارگاه فرآوری شد.
مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان افزود: با توجه به تغییر نوع کلوخه ورودی از معادن و لزوم تغییر سایز محصول، بهینه سازی و اعمال تغییرات در چیدمان خطوط فرآوری در کارگاه های شماره دو و شش در دستور کار قرار گرفت و نهایتا این دو کارگاه نیز با هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد ریال در ابتدای خرداد ماه امسال آماده بهره برداری شد.

تکمیل طرح های توسعه و اشتغالزایی برای بیش از 300 نفر
جعفری اظهار داشت: با هدف رسیدن به ظرفیت مطلوب تولیدی و ایجاد حداکثر اشتغال ممکن در بخش فرآوری، مناقصه انتخاب پیمانکار برای واحد فرآوری شماره سه نیز در حال برگزاری است.
وی افزود: با آغاز فعالیت این کارگاه های فرآوری، برای 220 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است. با تکمیل طرح های در دست اقدام، میزان کل اشتغال در این بخش ها به بیش از 300 نفر خواهد رسید.
برنامه استخراج و پیش فرآوری سنگ آهن پلاسری
جعفری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملیات استخراج محدوده های پلاسری در مجتمع، برای چندین سال متوقف شده بود، گفت: با توجه به اخذ مجوز برداشت از محدوده های جنوب توده A در سال 99، عملیات استخراج و پیش فرآوری ذخایر موجود در این محدوده با هدف تولید 300 هزار تن محصول در دستور کار مجتمع قرار گرفته است.
وی افزود: در این راستا فرآیند اداری برگزاری مناقصه جهت انتخاب پیمانکار در حال پیگیری است.

انجام مطالعات فنی و اقتصادی احداث کارخانه فرآوری هماتیت کم عیار و سیدریت
مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان گفت: با توجه به انباشت سنگ آهن کم عیار حاصل از عملیات خردایش و فرآوری در انبارهای مجتمع و اکتشاف سنگ آهن سیدریتی در نقاطی از معدن، طرح احداث کارخانه کنسانتره جهت فرآوری این سنگ ها در مجتمع مطرح و انجام مطالعات فنی و اقتصادی آن در دستور کار قرار گرفته است.
جعفری افزود: در سال جاری این مطالعات با همکاری مرکز تحقیقات فرآوری ایران انجام و پس از بررسی نتایج در خصوص ساخت کارخانه های مذکور اقدام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید