211794

رئیسی: توقف خام فروشی در معادن استان سمنان نیازمند برنامه ریزی است

دنیای معدن -نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان سمنان با معادن و ظرفیت های فراوان و نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده، درگیر خام فروشی است که باید برای فرآوری مواد معدنی آن برنامه ریزی و تلاش شود.

به گزارش دنیای معدن ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در گفت و گوی انتخاباتی با مردم سمنان در شبکه تلویزیونی استانی با اشاره به ضرورت گسترش دامپروری در استان سمنان گفت: مهدیشهر می تواند به عنوان قطب دامپروری صنعتی که نیاز جدی کشور است معرفی شود و این موضوع از برنامه های جدی دولت احتمالی من در آینده است.

وی افزود: اگر زنجیره کشارزی در استان کامل شود، از هدر رفت محصولات کشاورزی جلوگیری می شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به معضل کم آبی در سمنان گفت: در برخی استان ها مانند سمنان مشکل کم آبی وجود دارد اما در سطح کلان اگر مدیریت تخصیص آب به موارد ضروری تقویت شود، مشکل کم آبی وجود ندارد.

رئیسی بیان کرد: لازم است ساز و کارهای آبیاری در کشاورزی تغییر کند و با آبرسانی زیرسطحی مصرف آب کشاورزی تا یک چهارم کاهش می یابد.

وی افزود: در استان سمنان منابع طبیعی بسیار ارزشمندی وجود دارد که اگر درست مورد استفاده قرار بگیرد می تواند تبدیل به یکی از قطبهای گردشگری نزدیک به پایتخت شود و گسترش گردشگری به ویژه در منطقه ای مانند شهمیرزاد اهمیت دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به کاروانسرای شاه عباسی موجود در مرکز شهر سمنان که پیش تر به عنوان زندان استفاده می شد گفت: در سفری که بهمن ۹۹ به استان سمنان داشتم، به عنوان رئیس قوه قضاییه دستور تحویل کاروانسرای سمنان به میراث فرهنگی و شهرداری سمنان جهت تبدیل به مکان گردشگری را صادر کردم و اخیرا شخصا پیگیری کردم و تحویل این کاروانسرا به شهرداری سمنان در دست اقدام است.

رئیسی با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار تحصیل کرده آماده به کار در این استان وجود دارد گفت: افزایش بهره بری از علم و فناوری همت جدی و مضاعف می طلبد و دانشگاه و پژوهش های دانشگاهی اگر در کنار صنعت، کشاورزی، بازار و دیپلماسی اقتصادی قرار بگیرد، منجر به پیشرفت اقتصادی و فتح بازارهای جهانی می شود.

وی افزود: واردات کشورهای منطقه یکهزار میلیارد دلار و سهم ایران در صادرات محصول به این کشورها تنها برابر ۲۰ میلیارد دلار، یعنی ۲ درصد است در حالی که می توان با همکاری دانشگاهیان، کشاورزان و صنعتگران این آمار را به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار رساند.

رئیس قوه قضاییه افزود: در سال جاری تمامی ارکان و قوای کشور موظف هستند در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند و قوه قضاییه نیز سال گذشته ۲ هزار واحد تولیدی را به پر خه تولید بازگرداند.

وی با دعوت از مردم استان سمنان برای شرکت در انتخابات ابراز داشت: افرادی که به هر دلیل از شرایط فعلی ناامید هستند تنها با شرکت در انتخابات می توانند سهم خود را در تغییر شرایط و گره گشایی ایفا کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید به مردم نه تنها در انتخابات بلکه در نظارت و پیشگیری از تخلف ها نیز میدان داد و حضور مردم در صحنه باید حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید