211047

پیگیر مشکلات کارگران معادن زغال سنگ در سطح ملی هستم

دنیای معدن - استاندار کرمان با دادن این نوید به کارگران که حتما مشکلات آنها را در سطح استان و ملی پیگیری می کنم، تاکید کرد: باید همه اجزائی که از این معادن استخراج می شود فرآوری گردد و از ذره ذره این مواد که کارگران با به خطر انداختن جانشان استخراج می کنند، ثروت خلق کنیم.

به گزارش دنیای معدن "علی زینی وند" ظهر امروز پس از بازگشت از کارگاه جدید استخراج از افق زیر ۲۴۰۰ متر معدن زغال سنگ پابدانا گفت: با رغبت به عمق معدن رفتم تا از نزدیک با شرایط و سختی های کار کارگران آشنا شوم.

وی ادامه داد: تصمیم گیران حق بیمه کارگران و سختی مشاغل باید حتما یک بار از این معادن بازدید و شرایط کار کارگران این معادن را از نزدیک مشاهده کنند. در دنیا کارگران این بخش را متفاوت تر از سایرین می بینند.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه مشاغل سخت و زیان آور را باید طبقه بندی کنیم، تصریح کرد: معتقدم سخت ترین و زیان آورترین شغل، کار در عمق معادن زغال سنگ است.

وی بر لزوم توجه ویژه کارفرمایان و مدیران عامل به ایمنی کارگران تاکید کرد و افزود: آموزش کارگران نیز بخشی از ایمنی است و سختی کار کارگران معادن زغال سنگ باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

زینی وند از مشکلات کارگران معادن زغال سنگ کرمان سخن به میان آورد و گفت: کارگران این بخش دچار خلاء بیمه ای شده اند و براساس قانون کار آنها نمی توانند به موقع بازنشسته شوند و به مدیران تاکید می کنم که این مشکل حل شود.

استاندار کرمان افزود: امروز کارگرانی در عمق زمین دیدم که در رده سن ۴۸ تا ۵۰ سال بودند در حالی که نباید کارگران این بخش بیش از ۱۰ سال کار کنند.

وی لزوم حضور شرکت های دانش بنیان در کنار این معادن را مورد تاکید قرار داد و گفت: در فرآوری باطله های این معادن و تولید برق آنها شرکت های دانش بنیان می توانند کمک کنند.

زینی وند با دادن این نوید به کارگران که حتما مشکلات آنها را در سطح استان و ملی پیگیری می کنم، تاکید کرد: باید همه اجزائی که از این معادن استخراج می شود فرآوری گردد و از ذره ذره این مواد که کارگران با به خطر انداختن جانشان استخراج می کنند، ثروت خلق کنیم.

زینی وند اولین استانداری که به عمق ۲۴۰۰ متر(از سطح دریا) معدن پابدانا که به افق زیر ۲۴۰۰ متر مشهور است، پا گذاشت.

استاندار کرمان در این بازدید توسط واگن ۵.۷ کیلومتر به صورت مستقیم و سپس ۲۵۰ متر به عمق زمین رفته و از کارگاه استخراج جدید بازدید کرد. گفتنی است این مکان محل جدید استخراج زغال سنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید