206976

برنامه‌های مجیدی برای دربی بعد از شکست از ذوب‌آهن

تیم فوتبال استقلال در هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر در دیداری که می‌توانست با برتری مقابل حریف قعر جدولی از نتیجه به دست آمده در اصفهان بهترین استفاده را کرده و خود را به صدر جدول نزدیک کند بازهم در استفاده از شرایط، ترک عادت نکرد و در تهران و در دیداری که یکشنبه شب شروع و بامداد دوشنبه به پایان رسید مقابل ذوب‌آهن شکست خورد تا در آستانه دربی هر ‏ ۳ امتیاز حساس این دیدار را از دست بدهد.
در این دیدار آبی‌ها نه‌تنها نتیجه را واگذار کردند بلکه از لحاظ روحی و روانی نیز نتیجه به دست آمده تا حد زیادی موجب نزول آنها شده و این درحالی است که این بازی حتی برای شاگردان مجیدی تلفات هم به همراه داشت تا جایی که آرش رضاوند با دریافت کارت زرد دیدار دربی را از دست داد. با این حال از دیرباز رسم بر این بوده و همیشه گفته‌اند که دربی همان ۹۰ دقیقه زمان برگزاری این دیدار است و به هیچ‌وجه به شرایط دو تیم در قبل و بعد از این بازی ارتباطی ندارد، هرچند در سال‌های اخیر کمی تا قسمتی این فرضیه در برخی از دربی‌ها زیر سوال رفته با این حال کادر فنی استقلال برای برون رفت اردوی آبی از وضعیت فعلی تدارک خاصی را برای روزهای آینده تا قبل از دربی درنظر گرفته تا چه از لحاظ تاکتیکی، فنی و آمادگی جسمانی و چه از لحاظ روحی و روانی آبی‌پوشان در بهترین حالت مقابل حریف دیرینه در بازی روز جمعه آینده صف‌آرایی کنند.
بر همین اساس در گزارشی به آخرین وضعیت اردوگاه آبی‌ها در آستانه دربی پرداخته و برخی اخبار پیرامون این تیم را مرور خواهیم کرد.
پرسپولیس زیر ذره‌بین
دیدار جمعه آینده استقلال و پرسپولیس درحالی برگزار خواهد شد که به نظر می‌رسد آبی‌پوشان آخرین فرصت را برای کسب عنوان قهرمانی پیش رو خواهند داشت تا جایی که اگر ۳ امتیاز این دیدار به شاگردان مجیدی برسد مطمئنا یک‌بار دیگر ورق برای استقلال در صدر جدول برگشته و این تیم به روزهای آینده امیدوار خواهد شد.
بر همین اساس و طبق اطلاعات دریافتی از شب گذشته و درست ساعاتی بعد از بازی تیم، آنالیزورهای استقلال به‌طور ویژه بازی‌های اخیر پرسپولیس به‌خصوص دیدار هفته بیست‌ودوم این تیم مقابل سپاهان را زیرنظر گرفتند تا جایی که طی چند روز باقی‌مانده تا بازی با سرخ‌پوشان کادر فنی استقلال از لحاظ فنی و تاکتیکی طبق آنالیزهای صورت گرفته برای دیدار دربی از لحاظ شکل و فرم بازی و مسائل تاکتیکی به قطعیت رسیده و طی این چند روز قرار است با تاکید بر این شکل و فرم، آبی‌پوشان خود را برای دیدار مقابل پرسپولیس از هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر آماده کنند.
همه هستند جز آرش
دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن درحالی برگزار شد که تلفات به‌جا مانده از سفر به عربستان برای برگزاری مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در دیدار هفته بیست‌ودوم لیگ برتر کار دست مجیدی داده و دست او را برای استفاده از همه نیروهایش بست تا جایی که این سرمربی درنهایت نتوانست از دو مهره کلیدی خود یعنی فرشید اسماعیلی و وریا غفوری در میدان استفاده کند و این درحالی است که داریوش شجاعیان نیز برای این بازی محروم بود.
با این حال برای دیدار مقابل پرسپولیس از هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر اسماعیلی و غفوری به‌طور حتم به این دیدار رسیده و داریوش شجاعیان نیز با سپری کردن محرومیت خود مشکلی برای همراهی استقلال نخواهد داشت. بنابراین برای دیدار روز جمعه فقط آرش رضاوند که در دیدار مقابل ذوب‌آهن با دریافت کارت زرد ۳ کارته شده، دربی را از دست داد و فرهاد مجیدی برای بازی جمعه شب همه نیروهای خود را در اختیار خواهد داشت.
بازگشت غفوری، نیمکت‌نشینی غلامی
برای دیدار جمعه شب استقلال مقابل پرسپولیس به‌طور حتم تغییراتی در ترکیب استقلال از همین حالا محتمل خواهد بود. این درحالی است که با اضافه شدن وریا غفوری و فرشید اسماعیلی طی این روزها به تمرینات گروهی باید از حالا این دو بازیکن را در ترکیب ثابت استقلال در دیدار دربی قلمداد کنیم.
با این حساب در دیدار جمعه شب مقابل پرسپولیس به احتمال بسیار زیاد کاپیتان وریا غفوری به جای سیداحمد موسوی و فرشید اسماعیلی به جای آرش رضاوند محروم استقلال را همراهی خواهند کرد و همچنین با توجه به تکرار اشتباهات عارف غلامی در ترکیب استقلال به نظر می‌رسد این بازیکن کم‌کم از ترکیب اصلی آبی‌ها دور شده و برای دیدار دربی به احتمال زیاد محمدحسین مرادمند یا حتی محمد دانشگر که به تازگی از سوی کادرفنی مورد بخشش قرار گرفته‌ است در ترکیب استقلال قرار خواهند گرفت.
ترکیب احتمالی جمعه شب استقلال
بنابراین و براساس موجودیت فعلی، به احتمال زیاد استقلال برای بازی جمعه شب با ترکیب مظاهری، یزدانی مرادمند، نادری، غفوری، میلیچ، ریگی، مهدی‌پور، اسماعیلی، دیاباته و قایدی مقابل پرسپولیس به میدان می‌رود و این درحالی است که اگر مجیدی بخواهد یک‌بار دیگر ترکیب بی‌محابایی را بچیند به احتمال زیاد ارسلان مطهری به جای مهدی مهدی‌پور در ترکیب اصلی قرار گرفته و استقلال را همراهی خواهد کرد.
امیدوار به ۲ بازی ۶ امتیازی
در این بین اگر چه بسیاری از هواداران استقلال برای فصل جاری نیز قهرمانی را از دست رفته می‌بینند و از ادامه رقابت‌ها ناامید شده‌اند اما از محافل خصوصی استقلالی‌ها این‌طور به گوش می‌رسد که آنها هنوز ناامید نشده و این اعتقاد را دارند در صورتی که بتوانند در دو دیدار مستقیم ۶ امتیازی مقابل پرسپولیس و سپاهان حریفان را شکست بدهند دوباره شانس قهرمانی به اردوی آبی‌ها برگشته و آنها می‌توانند امیدوارانه به روزهای باقی‌مانده رقابت‌های لیگ برتر چشم داشته باشند.
البته ناگفته پیداست که با توجه به اختلاف امتیازی بین استقلال با دو رقیب خود در صدر جدول احتمالا می‌توان از حالا کار را برای آبی‌پوشان تمام شده دانست. اگرچه که هنوز ۸ هفته دیگر تا پایان رقابت‌ها باقی‌مانده و ۲۴ امتیاز دست نخورده می‌تواند درنهایت تکلیف قهرمان فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر را مشخص کند.
بازیکنانی که نمی‌جنگند
نکته قابل توجه در ترکیب بازیکنان استقلال می‌توان به حضور برخی بازیکنان بی‌انگیزه یا بی‌کیفیت در جمع بازیکنان این تیم اشاره کرد که به هیچ‌وجه در فصل جاری در حد و اندازه‌های حضور در تیم بزرگی مثل استقلال خود را نشان نداده‌اند، هرچند کارشناسان امر و حتی هواداران با تماشای دیدارهای این تیم خود متوجه خواهند شد که این دسته از بازیکنان کدام‌ها هستند اما در آستانه دربی فعلا فرهاد مجیدی قصد تنبیه یا توبیخ هیچ‌کدام از بازیکنان تیمش را نداشته و همان‌طور که در نشست خبری شکست را به گردن گرفت قصد دارد در این چند روز تا دربی نیز از لحاظ روحی و روانی بازیکنانش را به بهترین حالت ممکن برساند. با این حال اگر این کادر فنی برای فصل آینده ماندنی باشد مطمئنا بسیاری از این بازیکنان بی‌کیفیت و بی‌انگیزه از استقلال رفتنی خواهند شد. نکته قابل توجه اینکه حتی میل به بردن و جنگندگی نیز در ساق‌های این افراد در تمرینات و مسابقات دیده نمی‌شود.
جانشین فراز همچنان در هاله‌ای از ابهام
همچنین از باشگاه استقلال خبر می‌رسد بعد از خروج فراز کمالوند از کادرفنی این باشگاه و پیوستنش به سایپا هنوز تکلیف دستیار جایگزین او در جمع آبی‌پوشان مشخص نشده و به نظر می‌رسد حداقل تا قبل از دربی این امر منتفی باشد. با این حال رایزنی‌ها با برخی چهره‌ها همچنان ادامه داشته اما این درحالی است که مشخصا این امر یعنی اینکه فرهاد مجیدی بخواهد کسی را جایگزین فراز کمالوند در کادرفنی استقلال بکند یا خیر همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
دلیل اصلی عدم ارائه لیست از سوی فرهاد
نکته دیگر اینکه این روزها بسیاری از اخبار پیرامون لیست تمدیدی‌های استقلال منتشر می‌شود و اینکه از این جمع قرار است کدام بازیکنان برای فصل آینده قراردادشان تمدید شده و در استقلال ماندنی شوند. نکته قابل توجه اینکه درحال حاضر به جز مهدی قایدی که او هم با آبی‌پوشان قرارداد دارد فعلا هیچ بازیکن دیگری از جمع بازیکنان تمدیدی این تیم برای فصل آینده پیشنهاد خاصی نداشته و موارد بیشتر به بازارگرمی مرتبط است. در این بین اما سوال اصلی اینجاست که چه زمانی قرار است این نفرات یعنی آنهایی که ماندنی هستند، مشخص شوند هرچند این سوال در کنفرانس خبری بعد از دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن نیز فرهاد مجیدی را تا حد زیادی عصبانی کرده و این‌طور پاسخ داد که چرا این موضوع این روزها تا این حد اهمیت پیدا کرده است.
با این حال طبق اخبار رسیده به خبرنگار «فرهیختگان» تنها علت اصلی‌ای که مجیدی هنوز لیست نفرات مورد نظرش را به باشگاه معرفی نکرده به این موضوع برمی‌گردد که از این جمع احتمالا چند بازیکن موردنیاز او نباشند و اعلام نام نفرات تمدیدی به منزله عدم‌نیاز آنهایی خواهد بود که در لیست او نیستند و مطمئنا این امر عاملی خواهد شد تا بازیکنانی که برای فصل بعد قرار است از استقلال جدا شوند در ادامه با کمترین ‌انگیزه و روحیه این تیم را همراهی کرده و مطمئنا این امر درنهایت به ضرر استقلال تمام خواهد شد، ضمن اینکه پرداختن به این موضوع می‌تواند تا حد زیادی موجب بازارگرمی‌ها و افزایش رقم قراردادها به صورت غیرطبیعی مثل اتفاق امسال شده و این درحالی است که با لغو قانون منع جذب بازیکن خارجی مطمئنا می‌توان با مبالغی کمتر از بازیکنان ایرانی، بازیکنان با کیفیت خارجی را به خدمت گرفت. بنابراین جمله این موارد باعث شده است تا فعلا فرهاد مجیدی دست نگه داشته و احتمالا بعد از تعطیلات خرداد و در هفته‌های پایانی لیست خود را اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید