206974

استقلال با دفاع خوب می‌تواند دربی را ببرد

هاشم حیدری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال و مهاجم سابق این تیم درخصوص آخرین شرایط آبی‌پوشان اظهار داشت: «شاید بخواهند شرایط استقلال و پرسپولیس را با هم مقایسه کنند و این درحالی است که اصولا شرایط سرخ‌پوشان در دیدار این تیم مقابل سپاهان با استقلالی‌ها تفاوت داشت.

هاشم حیدری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال و مهاجم سابق این تیم درخصوص آخرین شرایط آبی‌پوشان اظهار داشت: «شاید بخواهند شرایط استقلال و پرسپولیس را با هم مقایسه کنند و این درحالی است که اصولا شرایط سرخ‌پوشان در دیدار این تیم مقابل سپاهان با استقلالی‌ها تفاوت داشت، از این جهت که پرسپولیس در صدر جدول قرار داشته و این درحالی است که آبی‌پوشان چندین مصدوم و محروم برای این دیدار روی دست‌شان بود، درحالی که پرسپولیس با تمام قوا در اصفهان به مصاف سپاهان رفت. به هر حال حضور در یک تورنمنت با آن بازی‌های سنگین در هر صورت تاثیرگذار بوده و با مصدومانی که به‌جا ماند ترکیب استقلال برای دیدار مقابل ذوب‌آهن به‌هم ریخت. با این حال معتقدم استقلالی‌ها برای دربی نباید نگران باشند چون دربی شرایط خاص خودش را دارد و این بازی به‌هیچ‌وجه به دیدار قبل از این مسابقه ارتباط نداشته که بگوییم این شکست روحیه آبی‌پوشان را برای دربی مختل کرده و این چیزها برای دربی‌ها منتفی است. در دربی همه‌چیز به اندیشه‌های مربی و کیفیت بازیکنان در زمین برمی‌گردد و اگر بازیکن در روز دربی از لحاظ روحی و روانی آماده باشد می‌تواند به‌خوبی بازی را دربیاورد و به این ربطی ندارد که کدام تیم در صدر جدول است یا کدام تیم قبل از دربی بازی را باخته و برده.»
وی درباره اینکه به‌نظر می‌رسید در دیدار مقابل ذوب‌آهن کادرفنی براساس دیدار مقابل پرسپولیس استقلال را به میدان فرستاد، افزود: «قطعا همین است، به هر حال دربی برای کادرفنی هر دو تیم بسیار اهمیت دارد هرچند این‌طور هم نبود که بخواهند بازی با ذوب‌آهن را شل بگیرند چون معتقدم استقلال در این دیدار بدشانسی زیادی آورد و اگر از موقعیت‌های متعددش به‌خوبی استفاده می‌کرد می‌توانست شکست پرگلی را به ذوب‌آهن تحمیل کند. این درحالی است که ذوبی‌ها دو توپ آوردند و به دو گل رسیدند که به‌نظر می‌رسد درحال حاضر تنها نقطه‌ضعف استقلال مدافعان این تیم هستند که باید بسیار هوشیارتر از این حرف‌ها بازی کنند.‌ اگر در روز دربی دفاع استقلال روز خوبش باشد می‌تواند پرسپولیس را شکست بدهد.»
حیدری درباره اینکه چرا مهاجمان استقلال تا این اندازه افت‌وخیز دارند، گفت: «البته مهدی قایدی معمولا در همه بازی‌ها عملکرد خوبی دارد هرچند او هم مقابل ذوب‌آهن یک مقدار مراقب ساق‌هایش بود تا برای دیدار دربی مصدوم دیگری روی دست استقلال نماند. این درحالی است که وقتی حریفی بسته بازی می‌کند شرایط برای مهاجمان را درطول بازی سخت می‌کند با این حال معتقدم جابه‌جایی بیش از حد بین مهاجمان این اتفاق را رقم زده است، هرچند بازیکنانی مثل آرمان رمضانی و ارسلان مطهری در جای تخصصی خود بازی نمی‌کنند، به‌خصوص فکر می‌کنم ارسلان مطهری در جای تخصصی خود بازی نکرده و اگر به‌جای دیاباته در نوک خط‌حمله بازی کند صددرصد کارایی و تاثیرگذاری‌اش بیشتر خواهد بود چون هم تکنیکی‌تر و هم سرزن‌تر از دیاباته است.»
مهاجم اسبق استقلال درباره اینکه به‌نظر می‌رسد ترکیب‌های هجومی فرهاد مجیدی تا اندازه‌ای در بازی‌های اخیر به‌ضرر این تیم شده است، گفت: «بالاخره این موضوع به تفکرات سرمربی برمی‌گردد و شاید فرهاد با این تفکرات نتیجه گرفته و نمی‌خواهد این تفکرات و ذهنیت را تغییر بدهد اما این تفکر همیشه جواب نمی‌دهد. البته اگر من خودم هم سرمربی بشوم شجاعت خاصی برای بازی هجومی دارم اما درصورت بازی سراسر هجومی باید حواس‌تان به خط‌دفاع هم باشد چون بدترین زمانی که یک تیم آسیب می‌بیند در زمانی است که سراسر حمله شده تا به گل برسد. در این زمان خط‌هافبک و خط‌دفاعی نظم ندارد و کار در ضدحمله خطرناک می‌شود. شما زمانی که دفاع می‌کنید همه وظیفه‌شان را می‌دانند و کار راحت‌تر است اما در زمان حمله وظایف تغییر کرده و همان‌طور که دیدید استقلال در حمله بود که گل دوم را دریافت کرد و به همین دلیل خطرناک‌ترین زمان همان موقع حمله است و باید نقطه‌ضعف را در ضدحملات برطرف کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید