206970

داستان جدایی ستاره ها از استقلال تکرار می شود؟

تیم فوتبال استقلال ببیشتر از هر چیزی به ثبات و آرامش نیاز دارد که نیازمند مدیریت راهبردی و اصولی است.

تیم فوتبال استقلال چند سالی است که از قهرمانی لیگ برتر به دور بوده است و هر بار تا خواسته چند گامی به سمت آن پیش برود اتفاقات زیادی دست در دست هم داده و مانع از موفقیت آبی‌ها شده. یکی از این اتفاقات عدم ثبات در باشگاه، از مدیریت و کادرفنی گرفته تا ترکیب و بازیکنان است. شاید بتوان گفت حلقه‌ مفقوده‌ موفقیت استقلال در این سال‌ها ثبات بوده است، فاکتوری که پرسپولیس چندسالی است به آن رسیده و نتیجه‌ی شیرین آن را با تمام وجود چشیده است.

آبی‌پوشان در چند فصل گذشته در بازار نقل و انتقالات بسیار فعال بوده‌اند. چه از نظر جذب بازیکن و چه از نظر فروش و جدایی ستاره‌ها. روز‌هایی را به خاطر بیاوریم که پندار توفیقی بصورت شبانه فوجی از قرارداد‌ها را امضا می‌کرد و باعث خوشحالی مقطعی هواداران استقلال می‌شد. قرارداد‌هایی که معمولا یکساله و دوساله بودند و همچنان هستند و یک بازیکن پس از درخشش در لیگ با آمدن اولین پیشنهاد سریع و به راحتی به فکر جدایی می‌افتد. این شرایط در همه‌ تیم‌های ایرانی کم و بیش وجود دارد و به بیشتر آن‌ها آسیب زده است.

ترکیب استقلال هر ساله دستخوش تغییرات بسیار زیادی بوده است. در همین چند فصل اخیر ستارگانی مثل پژمان منتظری، کاوه رضایی، سرور جپاروف، امید ابراهیمی، علی کریمی، مامه تیام، رابسون جانواریو و... از جمع آبی‌پوشان جدا شده‌اند و چه بسا با ماندن آنها و کمتر بودن تغییرات، استقلال شرایط مطلوب‌تری در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا داشت. وضعیتی که پرسپولیس در فصول اخیر داشته است و معمولاً بازیکنان کلیدی و ستون‌های تیم را حفظ کرده است.

گفته می‌شود قرارداد ۱۰ بازیکن استقلال در پایان فصل به اتمام خواهد رسید؛ درست در فصلی که استقلال کمترین ورودی و خروجی را داشته و با وجود تغییر سرمربی شرایط به نسبت آرام‌تری نسبت به فصول قبل دارد، این خبر می‌تواند برای هواداران نگران کننده باشد. از همین حالا زمزمه پیشنهادات مختلفی از تیم‌های عربی و اروپایی برای برخی ستارگان استقلال شنیده می‌شود و احتمال جدایی چند مهره مهم وجود دارد. چیزی تا پایان لیگ نمانده و شاید در یک چشم به هم زدن شاهد تکرار این اتفاق برای آبی‌پوشان باشیم. البته با یک مدیریت حساب شده می‌توان از این پیش‌آمد جلوگیری کرد و ثبات را به باشگاه هدیه داد.

دیدگاهتان را بنویسید