206946

زمان واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد

از تاریخ بیستم هر ماه واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز می‌شود. در نتیجه حقوق ماه جاری این گروه نیز باید از روز بیستم یعنی امروز دوشنبه واریز شود.

از تاریخ بیستم هر ماه واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز می‌شود. در نتیجه حقوق ماه جاری این گروه نیز باید از روز بیستم یعنی امروز دوشنبه واریز شود. مقرر شده بود که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای امسال دو نوع افزایش حقوق داشته باشد که شامل متناسب‌سازی و افزایش حقوق ۳۹ درصدی سالانه می‌شد. اما پس از این که حقوق فروردین واریز شد نه تنها نتیجه برای بازنشستگان راضی‌کننده نبود بلکه احکام جدید هم روشن نبود.
واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
ایرادهای واریزی‌ها و احکام به حدی بوده است که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دستور بازبینی آن‌ها را ارائه کرده است. نتیجه بازبینی نیز نشان می‌دهد که حقوق برخی از بازنشستگان کم واریز شده و باید در حقوق اردیبهشت لحاظ شود. همچنین مابه‌التفاوت فروردین نیز در این ماه به حسابشان واریز می‌شود؛ بنابراین بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که غیرحداقل‌بگیر هستند در اردیبهشت نسبت به فروردین افزایش حقوق خواهند داشت و مبلغی به عنوان مابه‌التفاوت ماه قبل دریافت می‌کنند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که حداقل حقوق برای فردی که ۳۰ سال خدمت کرده، همسر و دو فرزند دارد و در زمان خدمت حداقل‌بگیر بوده امسال چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
احکام افزایش مستمری و متناسب‌سازی مستمری‌بگیران از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ از طریق سامانه خدمات غیرحضوری Es.tamin.ir در دسترس مستمری بگیران قرار داده شده است و با توجه به اینکه در حال حاضر لیست مستمری ماهیانه اردیبهشت ماه از طریق کلیه واحدهای اجرایی در سراسر کشور در حال محاسبه می‌باشد، فیش‌های حقوقی مستمری‌بگیران همزمان با پرداخت مستمری آنان از بیستم ماه جاری از طریق سامانه مذکور قابل رویت خواهد بود.
علاوه بر این موارد حداقل میزان پرداختی یک مستمری‌بگیر با ۳۰ سال سابقه به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۵۸٪ افزایش یافته به صورتی که که مبلغ اعلام شده در سال ۱۴۰۰ با داشتن همسر و دو فرزند به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده و این در حالی است که بر اساس مصوبه مورخ ۲۳/اسفند/۱۳۹۹ شورای عالی کار مجموع حداقل پرداختی به بیمه‌شدگان با احتساب مزایای مشابه پس از کسر حق بیمه سهم بیمه شده، به مراتب کمتر از مبالغ مذکور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید