206815

سرمایه گذاری 213 میلیاردی در بخش معدن

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری صورت گرفته برای این معادن 213 میلیارد ریال است که این میزان در سال 98 ، بالغ بر 95 میلیارد ریال بوده است، گفت: با راه اندازی این معادن زمینه اشتغال برای 103 نفر در استان فراهم شده است.

به گزارش دنیای معدن ، ناصر فغفوری امروز در گفت وگویی اظهار کرد: در سال گذشته پروانه بهره برداری برای 20 معدن در استان صادر شده است که نسبت به سال 98 ، 18 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری صورت گرفته برای این معادن 213 میلیارد ریال است که این میزان در سال 98 ، بالغ بر 95 میلیارد ریال بوده است، گفت: با راه اندازی این معادن زمینه اشتغال برای 103 نفر در استان فراهم شده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات شاخص در حوزه معدن در سال گذشته گفت: در طول سال با بهره برداران 120 معدن غیرفعال مذاکره و مکاتبات لازم برای تعیین تکلیف و فعال سازی این معادن صورت گرفت.

فغفوری گفت: مکاتبه با بهره برداران بدهکار حقوق دولتی برای تعیین و تکلیف، اخذ بیش از 90 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن ، تعیین تکلیف معادن غیرفعال استان و پیگیری و اخذ موافقت ارگان های مربوطه برای صدور پروانه اکتشاف طلای گلوجه از جمله سایر اقدامات سازمان در این بخش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش معدن افزود: در راستای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، یکی از راهکارهای مهم هدایت سرمایه گذاری به سمت ایجاد واحدهای صنایع معدنی و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است.

وی تصریح کرد: بی شک حوزه معدن یکی از بخش های مهم و ارزشمند در زمینه توسعه است که باید از ظرفیت آنها به نحو احسن استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید