206573

خواص جالب گیاه گزنه!

در حالت طبیعی زمانی‌ که پوست‌تان زواید گیاه گزنه را لمس کند، این گیاه سبب واکنش حساسیت پوستی خواهد شد. اما چای گزنه سبب تسکین حساسیت می‌شود!

گزنه گیاه کوچکی است که همه جا می‌روید. اگر خواص این گیاه را بشناسید خواهید دید که بر خلاف ظاهر خشن و گزنده‌اش چقدر با سلامتی‌تان مهربان است.

درد مفاصل، ریزش مو، عفونت‌های ادراری، خستگی، مشکلات پروستات و غیره را می‌توان با دست‌های خشن همین گیاه درمان کرد. در این مقاله بیشتر راجع به گزنه صحبت و خواص آن را بررسی می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

جوشانده‌ی گزنه برای پیشگیری از پوکی استخوان مفید است. گزنه سرشار از سیلیس و عنصر بور می‌باشد که برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان موثر است. پوکی استخوان در نتیجه‌ی از بین رفتن املاح معدنی از بدن بروز می‌کند که معمولاً از پنجاه سال به بعد افراد را مبتلا می‌کند.

روش استفاده: 3 قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه را در یک فنجان آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. روزانه 4 تا 5 فنجان از این دم کرده میل کنید.

خواص گیاه گزنه و چای گزنه به صورت مختصر:

۱. سم‌زدایی از بدن

۲. کمک به بارداری

۳. افزایش سلامت زنان

۴. بهبود سیستم گردش خون

۵. تقویت سلامت کلیه و مجاری ادراری

۶. ویژگی ضدالتهابی

۷. تقویت استخوان

۸. درمان بیماری های تنفسی

۹. حفظ سلامت قلب

۱۰. بهبود سلامت پروستات

۱۱. مراقبت از پوست و تسکین ناراحتی‌های پوستی

۱۲. تسکین حساسیت

۱۳ . درمان درد عضلاتی و مفاصل

۱۴. تقویت عملکرد ایمنی

۱۵. تقویت هاضمه

۱۶. سایر خواص گزنه

مکمل عصاره‌ی گزنه برای کاهش تهوع و اسهال و همچنین اثرات قاعدگی و یائسگی توصیه می‌شود.

هشدار

بسیاری از این خواص معجزه‌آسا به نظر می‌رسند، اما به یاد داشته باشید که بعضی از این درمان‌ها می‌توانند مشکلاتی برای فشار خون بالا، قند خون بالا و قاعدگی ایجاد کنند. گیاه گزنه می‌تواند با داروهای زیادی مانند داروهای مدر، داروهای فشار خون، داروهای دیابت، رقیق‌کننده‌های خون و لیتیوم تداخل پیدا کند. قبل از شروع مصرف هر نوع مکمل یا درمان طبیعی و پیش از اینکه گیاه دارویی قدرتمندی با خواص زیاد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید با پزشک مشورت کنید و مطمئن شوید که شرایط را بدتر نمی‌کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید