206571

۴۷ سهمیه واکسن کرونا برای تیم اسکوچیچ

تیم‌ملی فوتبال ایران در مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، روز ۱۳ خرداد در بحرین به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود و ۱۷ خرداد مقابل بحرین و ۲۱ خرداد برابر کامبوج به میدان می‌رود و درنهایت نیز ۲۵ خرداد تیم‌ملی کشورمان با عراق روبه‌رو می‌شود. این درحالی است که ابلاغ کنفدراسیون فوتبال آسیا درحال ارسال به فدراسیون‌های ملی است که بر همین اساس در این ابلاغ از فدراسیون‌های ملی خواسته شده است فصل آینده پیش از شروع بازی‌های لیگ حرفه‌ای فوتبالیست‌ها در برابر کووید-۱۹ واکسینه شوند و این دغدغه فدراسیون فوتبال و همچنین باشگاه‌ها را برای برگزاری بازی‌های لیگ کاهش خواهد داد.
درواقع براساس اطلاع‌رسانی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، در این بخشنامه یادآور شده است فوتبالیست‌ها به‌دلیل برگزاری بازی‌ها مدام درحال سفر و حضور در اماکن عمومی ازجمله فرودگاه و هتل و درمعرض ابتلا به کووید-۱۹ هستند، از این‌رو فدراسیون‌های ملی باید در مذاکره با وزارت بهداشت کشور خود تیم‌های فوتبال را در لیست دریافت واکسن کووید-۱۹ قرار دهند. با این‌حال این موضوع باعث شده واکسیناسیون بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران تا قبل از اعزام به بحرین نیز در دستورکار فدراسیون فوتبال قرار گیرد و شنیده می‌شود در این زمینه توفیقاتی نیز حاصل شده است.
پیش‌تر اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ملی هم از فدراسیون فوتبال خواسته بود قبل از سفر تیم‌ملی به بحرین اعضای تیم‌ملی واکسینه شوند، چراکه تنها ابتلای یکی از بازیکنان تیم‌ملی می‌تواند صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ را به چالش بکشد. تیم‌ملی فوتبال ایران پیش از سفر به بحرین، اردویی را در جزیره کیش برگزار می‌کند. کاروان ایران ۴ خرداد به کیش می‌رود و روز ۱۰ خرداد، این جزیره را به‌صورت مستقیم به‌سمت بحرین ترک می‌کند.
از سوی دیگر علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال ایران از فدراسیون فوتبال نیز درخواست کرده بود در راستای دریافت واکسن کرونا برای ملی‌پوشان اقدام کنند. وی با نگرانی عنوان کرده بود تیم‌ملی فوتبال، خردادماه برای برپایی اردوی آماده‌سازی به جزیره کیش می‌رود و خدای ناکرده اگر یکی از بازیکنان کرونا بگیرد، باید دوهفته قرنطینه شود و عملا چهار بازی انتخابی جام جهانی در بحرین را از دست می‌دهد.
برهمین اساس و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» ۴۷ سهمیه واکسن برای واکسیناسیون کاروان تیم‌ملی دراختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته و احتمالا برخی ملی‌پوشان داخلی در هفته پایانی اردیبهشت دوز اول را دریافت خواهند کرد.
درحالی‌که اکثر بازیکنان اصلی تیم‌ملی فوتبال ایران در خارج کشور شاغل و ساکن هستند و تا حالا در کشورهای محل سکونت خود واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، گفته می‌شود باقی لژیونرها هم واکسن خواهند زد. براساس شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» درحال حاضر بازیکنانی مانند پورعلی گنجی و علیرضا جهانبخش واکسن زده‌اند و احتمالا این موضوع شامل سردار آزمون و بازیکنان شاغل در لیگ ستارگان قطر هم خواهد شد.
پیش از این اعلام شده که براساس لیست ارائه‌شده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تایید آنها و طبق کد ملی، ورزشکاران درحال تزریق واکسن هستند و مطابق لیست اعلامی تایید شده و نیز برحسب کدملی واکسیناسیون انجام می‌شود و امکان تزریق برای افراد متفرقه وجود ندارد. این رویه برای ملی‌پوشان فوتبال ایران نیز به همین شکل رعایت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید