206116

بررسی گرانی مصالح ساختمانی در کمیسیون عمران مجلس

دنیای معدن - عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی گرانی مصالح ساختمانی در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگویی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در چند ماه گذشته، گفت: درسایه عدم نظارت ها و دلال بازی ها قیمت مصالح ساختماتی افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اخیرا قیمت سیمان که یکی از مصالح ساختمانی است افزایش چشم گیری داشته است، افزود: باید بر اساس کار کارشناسی محاسبه شود چرا در چند وقت اخیر قیمت ها اینگونه افزایش پیدا کرده است که این موضوع در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار می گیرد.

نماینده اردبیل در مجلس با اشاره به لزوم مدیریت بازار مصالح ساختمانی و جلوگیری از ورود دلالان و سوداگران به این حوزه اضافه کرد: در حال حاضر توزیع نامناسب مصالح ساختمانی و انحصار فروش در کارخانه ها موجب شده، دلالان و سوداگران به این بازار ورود کنند از طرفی دولت هم به دلیل پایین بودن قیمت مصوب سیمان و یا مصالح ساختمانی دخالتی در تنظیم بازار نداشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به یکی از مواد، طرح جهش تولید و تامین مسکن در خصوص عرضه مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد در بازار سرمایه، تصریح کرد: عرضه تمامی تولیدات کشور در بورس به تنظیم گری بازار کمک ویژه خواهد کرد اما اگر همانند کاری که با فولاد صورت گرفت و تنها 30 درصد آن برای کشف قیمت در بازار سرمایه عرضه شد و مابقی در بازار توسط دلالان و سوداگران به فروش رسید، باز مشکلات مربوط به مصالح ساختمانی حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه تجربه مثبتی در فروش فولاد در بازار سرمایه نداریم لذا حتما سقف قیمت باید تعیین شده و مدیریت توزیع به بهترین شکل ممکن با هدف حذف انحصار فروش در کارخانه ها و قطع دست سوداگران انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید