205918

حسینی: امسال ماجرای قهرمانی پیچیده است

استقلال تهران بعد از اتمام مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، حالا خودش را آماده ادامه بازی‌های لیگ برتر می‌کند.

استقلال تهران بعد از اتمام مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، حالا خودش را آماده ادامه بازی‌های لیگ برتر می‌کند. آبی‌پوشان باید روز یکشنبه برابر ذوب‌آهن قرار بگیرند، تیمی که بعد از آمدن مجتبی حسینی شرایط بهتری پیدا کرده و حالا این مربی امیدوار است که در این بازی مهم از استقلال امتیاز بگیرد. حسینی درخصوص وضعیت فعلی ذوب‌آهن، بازی با استقلال و مسائل مختلف دیگر به سؤالات ما پاسخ داد.
تیم شما موقعیت نسبتا خطرناکی در پایین جدول دارد. فکر می‌کنید بازی‌های باقیمانده برای شما چطور پیش برود؟
خودتان اشاره کردید که شرایط سخت است ولی همه ما به‌شدت تلاش می‌کنیم تا در بازی‌های بعدی نتایج خوبی بگیریم و از پایین جدول جدا شویم. در این مقطع زیاد دوست ندارم صحبت کنم ولی تمام تمرکز تیم ما روی این مسئله است که روند امتیازگیری خوبی داشته باشیم.
فکر می‌کنید در بازی با استقلال به هدف‌تان برسید؟
استقلال تیم خوبی است و در لیگ قهرمانان آسیا هم به‌عنوان تیم اول صعود کرد. ضمن اینکه بازی‌های خوبی را هم به نمایش گذاشت. ولی ما هم برای این بازی استراتژی خاص خودمان را داریم و تلاش می‌کنیم کیفیت مطلوبی داشته باشیم. فوتبال که قابل پیش‌بینی نیست ولی تلاش می‌کنیم نتیجه بگیریم.
عملکرد نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
۳تیم از ایران به مرحله بعدی صعود کردند که جای خوشحالی دارد. پرسپولیس که عالی بود و باختِ این تیم به الوحده هم فقط یک اتفاق فوتبالی بود. از طرفی دست کادر فنی این تیم هم باز است و پرسپولیس حتی نسبت به زمان برانکو در روی نیمکت هم شرایط خوبی دارد. استقلال و تراکتور هم که صعود کردند و فولاد هم تیم شایسته‌ای بود. باید فشردگی مسابقات و شرایط آب‌وهوایی را در کشورهایی مثل هند، عربستان و امارات درنظر گرفت. البته باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم.
چه موضوعی؟
من معتقدم که تیم‌های عربی در لیگ قهرمانان آسیا ضعیف شده‌اند و آن کیفیت سابق را ندارند. الهلال که مثل همیشه نبود و انگار درگیر مسائل حاشیه‌ای است و الدحیل هم همراه با السد صعود نکردند. تیم‌های ما با اینکه نمی‌توانند بازیکن خارجی بگیرند ولی در این مرحله نمایش خوبی داشتند. ما اگر امکانات و مدیریت خوب داشته باشیم می‌توانیم در غرب آسیا همیشه حرف اول را بزنیم.
فکر می‌کنید فوتبال ایران می‌تواند بعد از سال‌های طولانی در لیگ قهرمانان آسیا قهرمانی بیاورد؟
ما حرفه‌ای‌تر شده‌ایم و مربیان هم به‌روزتر شده‌اند ولی مسئله مهم این است که مدیریت خوب داشته باشیم و تصمیماتی بگیریم که به فوتبال کمک کند. شما دیدید که یک تصمیم غلط و انتخاب ویلموتس توسط آقایان فدراسیون‌نشین چه فاجعه‌ای را رقم زد.
در مورد لیگ برتر صحبت کنید. به‌نظر شما با این رقابت فشرده در نهایت چه تیمی قهرمان می‌شود؟
ماجرای قهرمانی در این فصل پیچیده است و باید دید استقلال و پرسپولیس بعد از اتمام لیگ قهرمانان حالا با چه شرایطی لیگ را شروع خواهند کرد. در ضمن چند تیم دیگر هم شانس خودشان را برای قهرمانی امتحان می‌کنند. باید دید تعطیلی بازی‌ها و انجام مسابقات لیگ قهرمانان چه تأثیری روی تیم‌ها خواهد گذاشت. هم‌اکنون هر ۳تیم بالای جدول توانایی قهرمان شدن را دارند ولی تجربه پرسپولیس نسبت به دیگر مدعیان بیشتر است. آنها تحمل فشار روزهای سخت را دارند و این موضوع می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید