205902

همه وظیفه داریم پاسخگوی مطالبات کارگران باشیم

دنیای معدن - همزمان با روز کاروکارگر و در جلسه شورای تأمین شهرستان مبارکه،‌ پروین صالحی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما وظیفه داریم تا در جهت پاسخگویی به مطالبات کارگران تا جایی که از دستمان برمی‌آید گام برداریم.

به گزارش دنیای معدن، صالحی در این نشست که با حضور مدیرعامل فولادمبارکه برگزار شد ، با بیان این که فولاد مبارکه در صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی دارای یک بُعد نظارتی است که در همه امور می‌تواند این بُعد نظارتی را اعمال کند اما به زعم بنده حقیر این جنبه نظارتی می‌تواند از راه‌های مختلف دیگری اعمال گردد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل کم‌آبی ادامه داد: طبق گزارشات واصله از میزان آب در سد زاینده‌رود، این میزان نسبت به سال گذشته از نصف هم کمتر است و مدیریت توزیع آب باید به گونه‌ای باشد که هم کشاورزان راضی باشند و هم چرخ صنعت بچرخد.

وی با تشکر از مسئولان فولاد مبارکه تأکید کرد: علی‌رغم بالا بودن تعداد کارگران این شرکت، دستورالعمل‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا بهتر از هر جای دیگری در شهرستان مبارکه رعایت گردیده است به طوری که فاصله‌گذاری‌ها در سرویس‌های حمل و نقل به خوبی صورت گرفته است؛ مسأله سلامتی نسبت به مسائل اقتصاد و تولید اولویت بیشتری دارد. تمایل همه اعضای شورای تامین و من بر این بود که از نزدیک و در دیدار حضوری در سطح شرکت فولادمبارکه روز کاروکارگر را به کارگران ساعی این بنگاه صنعتی تبریک بگوییم اما به دلیل شرایط خاص و رعایت پروتوکل های بهداشتی توفیق دیدار عزیزان سلب شد.

صالحی با اشاره به مطالبات کارگری در شرکت فولاد مبارکه بیان داشت: فرزندان جانبازان و ایثارگرانی که شاغل در شرکت‌های پیمانکاری فولاد مبارکه هستند، متقاضی تبدیل وضعیت هستند؛ این موضوع 2 بار در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح گردیده که برای دومین بار مورد تصویب قرار گرفت و این مسأله در بودجه سال 1400 هم دیده شد.

لازم به ذکر است جلسه شورای تامین مبارکه با مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با حضور اصغر هدایت سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه، پروین صالحی مبارکه نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهرستان مبارکه برگزار گردید.

دیدگاهتان را بنویسید