205901

با افزایش تولید، آمار ابتلا به کرونا در فولاد مبارکه بسیار پایین است

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جلسه شورای تأمین شهرستان مبارکه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این شرکت در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: بر خلاف افزایش تولید، آمار ابتلا به ویروس کرونا در شرکت فولاد مبارکه بسیار پایین است.

به گزارش دنیای معدن، حمیدرضا عظیمیان در این دیدار که همزمان با روز کاروکارگر و با حضور نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در شرکت فولادمبارکه برگزار شد، گفت: سال 99 برای فولاد مبارکه سال رکوردها شد چراکه حدود 74 رکورد در همه بخش‌ها صورت گرفت؛ رکورد تولید فولاد خام در فولاد مبارکه هیچ‌گاه از 6 میلیون و 450 هزار تن سال 96 عبور نکرده بود اما ساعت 11 صبح 30 اسفند سال گذشته با همت و همراهی کارکنات شرکت، موفق به عبور از رکورد تولید 7 میلیون تن فولاد خام شدیم.

به گفته وی، در زمستان سال گذشته با توجه به افزایش مصرف برق و گاز در کشور، با قطعی 25 روزه برق و گاز در این شرکت، تولید روزانه 23 هزار تن را از دست دادیم که اگر این 25 روز هم در حال تولید فولاد بودیم و ان اتفاق نیفتاده بود، از رکورد 7.5 میلیون تن تولید فولاد خام هم عبور کرده بودیم که این رقم بیش از ظرفیت اسمی تولید 7.2 تن فولاد خام در شرکت فولاد مبارکه است.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه برای اولین بار توانست در فروردین ماه سال جاری به تولید 700 هزار تن تختال برسد، این در حالی است که رکوردهای قبل بین 630 تا 640 هزار تن تولید بوده است.

حمیدرضا عظیمیان میزان فروش محصولات فولاد مبارکه در سال گذشته را قابل قبول ارزیابی کرد و ادامه داد: در سال گذشته برای نخستین بار، 7 میلیون و 670 هزار تن بار ورق‌های فولادی تحویل مشتریان دادیم که این امر موجب به وجود آمدن آرامش در بازار شد و خیال تولیدکنندگان را از بابت موجودی مواد مورد نیاز تولید راحت کرد.

عظیمیان با بیان این که کار هیچ‌گاه در فولاد مبارکه تعطیل نمی‌شود، تأکید کرد: سیستم بارگیری و تحویل بار فولاد مبارکه در تمامی نواحی این شرکت برقرار است و خوشبختانه به مسائل معیشتی، رفاهی و ایمنی کارگران توجه ویژه‌ای گردیده است.

وی با اشاره به نظارت و کنترل دستورالعمل‌های بهداشتی علی‌رغم تردد روزانه حدود 20 هزار نفر نیروی انسانی در فولاد مبارکه اذعان داشت: با کنترل‌های صورت‌گرفته در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، با اینکه تولید در بیشتر نواحی شرکت با افزایش همراه هست، آمار ابتلا در این شرکت بسیار پایین است.

وی متذکر شد: هزینه‌هایی در دوران دفاع مقدس برای ساخت و تأسیس شرکت فولاد مبارکه خرچ شده حالا باید در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی مثل کمک به زلزله‌زدگان، سیل‌زدگان و در حال حاضر کمک به نابودی ویروس کرونا به مردم بازگردد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به مشکلات کمبود آب اصفهان و کاهش میزان آب موجود در سد زاینده‌رود، اضافه کرد: فولاد مبارکه در راستای کمک به اجرای مصوبه تأمین خسارت کم‌آبی کشاورزان و حمایت از کشاورزان اصفهانی، 100 میلیارد تومان به ستاد مربوط در استانداری اصفهان کمک کرد تا بخشی از مشکلات این عزیزان برطرف گردد.

لازم به ذکر است جلسه شورای تامین مبارکه با مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با حضور اصغر هدایت سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه، پروین صالحی مبارکه نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهرستان مبارکه برگزار گردید.

دیدگاهتان را بنویسید