خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 - 11:22   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
  آگهی شناسایی و بکارگیری نیروی قراردادی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر
  افزایش 4 درصدی تولید معادن مس جهان/ قیمت جهانی مس در چند قدمی 10 هزار دلار شدن
  همه وظیفه داریم پاسخگوی مطالبات کارگران باشیم
  با افزایش تولید، آمار ابتلا به کرونا در فولاد مبارکه بسیار پایین است
  شمار پروانه های بهره برداری معادن سبزوار ۲ برابر شده است
  تولید طلای زرشوران چهار رقمی شد
  از دلال ها سیمان نخرید
 
   اخبار ورزشی  
  مذاکره فدراسیون فوتبال با برانکو برای تیم ملی
  آخرین خبر از انتخاب جانشین فراز کمالوند در استقلال
  استقلال در انتظار لیست فرهاد مجیدی
  فوری ؛ شکایت الاهلی از استقلال بابت استفاده از میلیچ
  شکایت رسمی الاهلی از استقلال | تیم عربستانی مستنداتش را از داخل ایران گرفت؟
  دردسر عجیب شجاع خلیل زاده پس از دیدار با پرسپولیس
  فنونی‌زاده: شیوه جدایی کمالوند از استقلال صحیح نبود
  حسینی: امسال ماجرای قهرمانی پیچیده است
  یزدانی: باید داربی را ببریم
  شکایت الاهلی از استقلال به AFC / خطر بیخ گوش آبی‌پوشان + سند
- اندازه متن: + -  کد خبر: 205460صفحه نخست » اخبار سلامتدوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 - 22:14
کمبود ۶ ماده غذایی موجب چاقی و پرخوری می‌شود
اینطور ثابت شده که دریافت منظم برخی ویتامین‌ها منجر به کنترل اشتها و کاهش میل به زیاده‌خوری می‌شود.
  

در اینجا ۶ کمبود تغذیه‌ای که منجر به افزایش اشتها و هوس در شما می‌شود، معرفی شده است:

ویتامین ب: تحقیقات نشان می‌دهد که این ویتامین نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا می‌کند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس خوب خواهد شد. هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب دریافت نمی‌کنید، به احتمال زیاد استرس و در نتیجه آن و میل به مصرف تنقلات و پرخوری در شما تقویت می‌شود. لازم است بدانید ویتامین ب در زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل آلا به وفور وجود دارد.

منیزیم: با توجه به تحقیقات، کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس می‌تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیب زمینی، دانه‌ها، لبنیات، کلم بروکلی و... منابع بزرگ منیزیم هستند.

کلسیم: اگر شما دچار کمبود منیزیم هستید، به احتمال زیاد فقر کلسیم را نیز تجربه می‌کنید. کمبود کلسیم معمولا باعث میل به مصرف شکل و نمک می‌شود. به غیر از لبنیات، می‌توانید کلسیم را از راه مصرف کلم، ماهی آزاد، ماهی ساردین، دانه چیا و کنجد به دست بیاورید.

آهن: تعجبی ندارد اگر در دوران قاعدگی، زنان دچار اشتیاق شدید به خوردن استیک یا برگر شوند. کمبود آهن در بین زنان بخصوص قبل از یائسگی شایع است. همچنین گیاهخواران نیز در معرض این کمبود هستند. کمبود آهن، میل زیاد به خوردن گوشت را افزایش می‌دهد. با خوردن گوشت، ماکیان و ماهی، مقادیر قابل توجهی از آهن مورد نیاز بدن تامین می‌شود. منابع گیاهی آهن، جذب خوبی در بدن ندارند، اما اگر می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید بهتر است میوه‌های خشک، تخم کدو، حبوبات و غذا‌های غنی شده را وارد رژیم غذایی تان نمایید. بهتر است همراه آهن، حتما ویتامین ث مصرف کنید تا جذب آن سریعتر و بهتر باشد.

امگا۳: کمبود این اسید چرب ضروری باعث هوس پنیر می‌شود. نوع EPA و DHA امگا ۳ که بهترین نوع محسوب می‌شوند، برای مقابله با هوس پنیر مناسب هستند. امگا ۳در ماهی‌های روغنی مانند سالمون، ساردین و کنسرو تن ماهی وجود دارد. تخم مرغ، گردو، و دانه‌های کتان نیز حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ هستند.

روی: سطح این ماده معدنی در افراد مسن و افرادی که دچار استرس هستند، پایین است. کمبود روی نقش مهمی در هوس خوردن ندارد؛ اما روی حس چشایی تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود شکر و نمک بیشتری در غذا‌های خود استفاده کنید. برای تامین این ماده معدنی مواد غذایی همچون جگر، گوشت مرغ، تخم مرغ، لوبیا سبز و مغز میوه بخورید.

منبع: naturalnews ترجمه از ایرنا

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار