205359

مجوز معادن مشروط به ارائه خدمات به مردم محلی است

دنیای معدن - استاندار هرمزگان گفت: واگذاری معادن در استان باید برای مردم مناطق منشأ خیر باشد؛ از این رو تمامی مجوزها باید مشروط به انجام خدمات مانند تأمین آب، راه، ایجاد اشتغال و ... برای هر منطقه باشد.

به گزارش دنیای معدن ، فریدون همتی در نشست شورای معادن استان که به منظور بررسی مشکلات مربوط به فعالیت های معدنی برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای پشتیبانی و مانع زدایی، اظهار داشت: اولویت اصلی شورای معادن استان، فعال سازی معادن به صورت منطقه ای به ویژه در مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه ورود تکنولوژی و توسعه به هر منطقه به عنوان یک فرآیند گریزناپذیر، ممکن است آسیب هایی را به اکوسیستم وارد کند و منافع مردم هر منطقه را نیز مورد تهدید قرار دهد اما باید بتوان تعادل لازم را در اجرای طرح ها و بهره برداری از منابع زیرزمینی برقرار کرد.

همتی گفت: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال و رفع محرومیت نیز یک اولویت است، باید اقدامات جایگزین به منظور جبران آسیب های وارده به اکوسیستم توسط بهره برداران انجام شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه معادن، سرمایه ساکنان هر منطقه نیز محسوب می شود، تصریح کرد: واگذاری معادن در استان باید برای مردم مناطق منشأ خیر باشد؛ از این رو باید تمامی مجوزها مشروط به انجام خدمات مانند تأمین آب، راه، ایجاد اشتغال و ... برای اهالی آن منطقه باشد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست امروز شورای عالی معادن که با حضور احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای معادن استان برگزار شد، گفت: فعال سازی معادن منطقه کوهشاه احمدی با حضور نمایندگان اهالی منطقه کوهشاه و یکی از سرمایه گذاران به صورت تفصیلی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد دغدغه مردم در حوزه منابع طبیعی، اجرای طرح های آبخیرداری و تامین آب مورد نیاز دامداران توسط بهره بردار این معدن مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر همتی عنوان کرد: در خصوص فعالیت معدن بستانو نیز به نفع مردم تصمیماتی اتخاذ شد و به بهره بردار معدن روستای تهلو نیز فرصت داده شد طی مهلت تعیین شده نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید