205227

تازه‌ترین اخبار از حادثه معدن دامغان| ایجاد دستک برای ورود به کریدور اصلی معدن / اکسیژن‌رسانی در حال انجام است

دنیای معدن -معاون روابط عمومی و تشریفات استانداری سمنان آخرین وضعیت کارگران محبوس در معدن طزره دامغان را تشریح کرد.

به گزارش دنیای معدن، حجت‌الله یحیایی در سمنان، با اشاره به آخرین اخبار از عملیات نجات کارگران محبوس براثر ریزش بخشی از تونل و کارگاه معدن طزره در شمال دامغان اظهار داشت: در حال حاضر عملیات ایجاد دستک به‌منظور ورود به کریدور اصلی معدن حادثه‌دیده طزره در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و همچنین منابع محلی تا این لحظه به افراد حادثه‌دیده دسترسی پیدا نشده است افزود: پیگیری‌ها و تلاش‌ها برای نجات کارگران حادثه‌دیده همچنان از دو روش در حال انجام است.

معاون روابط عمومی و تشریفات استانداری سمنان اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های واصله، هم‌زمان با ایجاد دستک در معدن ریزش کرده، عملیات تخلیه زغال هم در حال انجام است تا به‌سرعت کارگران محبوس را نجات دهیم.‌

یحیایی با بیان اینکه اکسیژن‌رسانی به معدن کاران و حادثه دیدگان از طریق شلنگ‌های مخصوص در داخل معدن ریزش کرده در حال انجام است تصریح کرد: نگرانی از بابت کمبود اکسیژن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چهار پایگاه امداد و نجات زغالی در سطح کشور فعالیت دارند که یکی از این پایگاه‌ها در استان سمنان فعال است عنوان کرد: سه اکیپ از استان گلستان نیز جهت کمک به مهار حادثه ایجادشده، اعزام و در محل حادثه مستقر هستند.

معاون روابط عمومی و تشریفات استانداری سمنان با اشاره به اینکه احتمال دسترسی به احتمال دسترسی به معدن کاران حادثه‌دیده در چند ساعت آینده وجود دارد گفت: کارگاه استخراج این تونل 70 متر طول دارد و این دو کارگر در عمق 35 متری آن زیر آوار هستند.

از ساعت 11 صبح روز گذشته، ریزش تونل زغال‌سنگ طزره دامغان حادثه آفرید و 2 کارگر نیز در تونل این معدن زغال‌سنگ محبوس شدند.

حادثه ریزش تونل زغال‌سنگ طزره دامغان که روز گذشته رخ داد و مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی نیز دراین‌باره گفت: 2 کارگر متأسفانه در تونل این معدن محبوس شدند.

منصور شریف با بیان اینکه تلاش برای نجات 2 کارگر مانده در زیر آوار ادامه دارد؛ افزود: نیروهای امدادرسانی در محل حضورداشته و تونل‌هایی از چند مسیر برای نجات آنان حفرشده است.

وی درباره نحوه وقوع حادثه گفت: حادثه هنگام استخراج صورت گرفته است و تونل 42 معدن زغال‌سنگ شرکت البرز شرقی ریزش می‌کند و این کارگران محبوس می‌شوند.

تیم‌های امدادی در محل حادثه حضور دارند

با وقوع حادثه تیم‌های امدادی در محل حضور یافته و برای نجات کارگران دست‌به‌کار شدند.

مدیر جمعیت هلال‌احمر شهرستان دامغان نیز از حضور تیم‌های امدادی در محل حادثه خبر داد و گفت: تیم‌های امدادی برای نجات کارگران محبوس شده شروع به حفر تونل کرده و عملیات ادامه دارد.

تلاش برای نجات 2 کارگر محبوس شده همچنان ادامه دارد و هنوز اطلاعی از وضعیت آنان در دسترس نیست.

اطلاعی از وضعیت کارگران محبوس در معدن طزره در دسترس نیست

روابط عمومی شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی اعلام کرد: تیم‌های امدادی همچنان در تلاش هستند 2 کارگر معدن زغال‌سنگ طزره دامغان را از زیر آوار بیرون بیاورند.

عرب عامری مدیر روابط عمومی شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی اعلام کرد: پس از گذشت ساعت‌ها از ریزش تونل 42 معدن زغال‌سنگ شرکت البرز شرقی واقع در طزره دامغان، تلاش گروه‌های امدادی برای یافتن این دو کارگر گرفتار در معدن ادامه دارد.

وی افزود: هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت این 2 نفر در زیر آوار در دسترس نیست

عصر شنبه براثر ریزش تونل 42 معدن زغال‌سنگ شرکت البرز شرقی واقع در طزره دامغان، دو کارگر زیر آوار ماندند.

به گفته رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان، کارگاه استخراج این تونل 70 متر طول دارد این 2 کارگر در عمق 35 متری زیر آوار مانده‌اند. گروه امداد و نجات معدن طزره برای نجات این افراد و اکسیژن‌رسانی به آنها ، از سه مکان تونل فرعی حفر کردند.
در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نام‌گذاری شده است؛ انتظار می‌رود به کارگران به‌عنوان رکن اصلی تولید توجه ویژه شده و با رفع مشکلات آنان گام‌های بلندتری برای تحقق شعار سال برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید