203246

فرصت مجیدی برای نجات استقلال از خطر شکست

فرهاد مجیدی برای آنکه استقلال را در ساحل آرامش قرار دهد تنها ۷۲ ساعت فرصت دارد که بخشی از آن نیز گذشته است.

حمیدرضا نقیبی، استقلال در شرایطی دیدار برگشت مقبل الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا را در اولین دیدار دور برگشت مرحله گروهی برگزار می‌کند که پس از دو نمایش فوق‌العاده برابر الاهلی عربستان و الشرطه عراق، دیدار رفت را با نتیجه ۴ بر ۳ به الدحیل واگذار کرد.
بدون تردید اشتباهات داوری در شکست استقلال مقابل الدحیل تأثیر بسزایی داشت و اگر دقت تیم داوری به کمک نماینده ایران می‌آمد حداقل این بازی با تساوی به پایان می‌رسید که حتی با وجود کسب یک امتیاز هم نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که ضعف‌های زیادی در خط دفاعی استقلال وجود دارد که اگر رفع نشود بدون شک صعود این تیم را به اما و اگر می‌اندازد و حتی در صورت صورت به دور حذفی هم آبی‌پوشان را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.
استقلال در دفاع تیمی و فردی دچار اشتباهات است و اگر ضعف‌های این منطقه از زمین در دیدار با الدحیل رخ نمی‌داد نماینده کشومان همانند دو دیدار نخست برنده می‌شد. آبی‌ها با ۶ امتیاز در رتبه دوم گروه قرار دارند و بدون شک از شکست برابر نماینده قطر درس‌های خوبی گرفتند اما باید این موضوع رفع شود چون تکرار اشتباهات دیدار قبلی می‌تواند شرایط را بغرنج کند و شکستی دیگر را برای تیم فرهاد مجیدی به همراه داشته باشد. از دست دادن سه امتیاز مقابل الدحیل و احتمال برتری دوباره الاهلی مقابل الشرطه، نماینده ایران را به رتبه سوم نزول می‌دهد و آن‌وقت در دیدار با الاهلی، آبی‌پوشان نیاز به پیروزی پیدا می‌کنند و الاهلی هم با درس‌هایی که از شکست دور رفت گرفته و برتری امتیازی که دارد نهایت استفاده را برای کسب نتیجه مطلوب خواهد کرد و این مسئله وضعیت را برای صعود دشوارتر از قبل می‌کند.
فرهاد مجیدی به خوبی توانسته تیمش را در وضعیت بسیار خوبی از لحاظ هجومی قرار دهد و زدن ۱۱ گل در سه مسابقه آن هم در لیگ قهرمانان آسیا برای هر تیمی ایده‌آل است اما نباید فراموش کرد که خوردن ۶ گل در سه بازی هم میانگین دو گل خورده در هر بازی را به همراه دارد که بدون شک شرایط را برای آبی‌ها نگران کننده کرده است. ضعف در ساختار دفاعی استقلال باعث شد تا این تیم فصل گذشته در لیگ برتر نایب قهرمان شود و در لیگ قهرمانان آسیا هم از گردونه رقابت‌ها خارج شود. سرمربی تیم استقلال به این موضوع اعتراف کرده که تیمش در سازمان دفاعی مشکل دارد و قول داده تا نقایض خط دفاعی تیمش برطرف شود اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد هواداران آبی‌پوش نباید امیدی به صعود تیمشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.
قدرت بالای خط تهاجمی استقلال و ترمیم نقاط ضعف این تیم می‌تواند به شکست الدحیل در دور برگشت منجر شود و ضمن صعود آبی‌پوشان به صدر جدول، شرایط را برای صعود به دور حذفی مساعد کند. برتری مقابل نایب قهرمان لیگ ستارگان قطر اتفاقی غیرممکن نیست و استقلال با افزایش قابل توجه توان دفاعی‌اش می‌تواند سه امتیاز ارزشمند کسب کند تا با روحیه عالی آماده دیدار با الاهلی شود و در صورتی که در آن بازی هم برنده شود پیش از دیدار با الشرطه، صعود آبی‌ها به دور حذفی حتمی می‌شود. البته که فرهاد مجیدی تنها سه روز فرصت دارد تا ایرادهای خط دفاعی تیمش را برطرف کند تا بتواند دورنمای صعود به مرحله بعدی را به هواداران آبی نوید دهد.

دیدگاهتان را بنویسید