203189

اشتباه عجیب فرهاد مجیدی باعث باخت استقلال ؟ دلیل نیمکت نشینی وریا غفوری

چرا سرمربی آبی پوشان پایتخت تصمیم گرفت که وریا غفوری را در دیدار برابر الدحیل نیمکت نشین کند؟

استقلال در بازی سوم خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل رفت و با نتیجه ۴ بر سه شکست خورد. آبی پوشان در این بازی در فاز هجومی بسیار خوب بودند اما در کارهای دفاعی نمایشی ناامید کننده داشتند. یکی از تصمیم های عجیب فرهاد مجیدی در این بازی نیمکت نشین کردن وریا غفوری بود؛ تصمیمی که شاید آخرین بار به ذهن هواداران استقلال خطور نکند.
غفوری یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیر گذار استقلال است که هم در فاز هجومی و هم در کارهای دفاعی بسیار خوب است و مهم تر اینکه شخصیت یک کاپیتان را دارد و در بین هواداران محبوبیت زیادی هم دارد.
اما چرا وریا غفوری در دیدار برابر الدحیل که برای آبی پوشان بسیار مهم بود نیمکت نشین شد؟
نیمکت نشینی کاپیتان استقلال دو دلیل می تواند داشته باشد؛
نخست دور شدن این بازیکن از روزهای خوب خود. وریا در فصل جاری حداقل از نیم فصل دوم به بعد عملکرد خوبی نداشته است و همین باعث شد تا مجیدی او را نیمکت نشین کند. استقلال در این پست احمد موسوی را در اختیار دارد که هر گاه فرصت بازی پیدا کرده توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. او برابر الدحیل هم نمایش خوبی داشت و پایه گذار گل نخست تیم بود. هیچ کدام از گل های الدحیل در نیمه نخست روی حرکت از سمت راست نبود و این نشان از کیفیت موسوی می دهد و این بازیکن می تواند جایگزین شایسته ای برای وریا باشد.
وریا غفوری در نیمه دوم وارد زمین شد و روی یک صحنه بد جوری برابر مهاجم الدحیل کم آورد تا ثابت شود که با وریا آماده فاصله دارد.
و اما دلیل دوم خستگی غفوری است که به احتمال خیلی زیاد این دلیل غالب باشد.
همه تیم ها در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا باتوجه به فشار زیاد بازی ها خسته شده اند و طبیعی است که مربیان نیاز به سیستم چرخشی داشته باشند. وریا باتجربه ترین بازیکن استقلال است که ۳۳ سال سن دارد. طبیعی است که این بازیکن نتواند هر سه روز یک بار ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رود آن هم برابر تیم الدحیل که خط حمله نجومی داشت. مجیدی در این بازی به نیروی جوان تر فرصت داد تا کاپیتان تیمش را برای بازی های بعدی آماده نگه دارد.
استقلال برای درخشش در آسیا و لیگ برتر به کاپیتان متعصب و باکیفیت خود نیاز دارد و به احتمال خیلی زیاد در بازی های بعدی شاهد بازگشت این بازیکن به ترکیب اصلی باشیم.
منبع : پارس فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید