203092

۵ نشانه هشدار دهنده کرونا برای افرادی که سرفه دارند!!

اگر گاهی سرفه می کنید ولی این سرفه ها ادامه دار نیست چندان نگران کرونا نباشید اما اگر سرفه های شما خشک است و ۵ نشانه ای را که در ادامه این گزارش می خوانید دارد، بهتر از آنها را جدی بگیرید و در اولین فرصت تست پی سی آر بدهید.

سرفه در بهار می تواند طبیعی باشد چرا که در بهار گرده افشانی گل و گیاهان به اوج می رسد و حساسیت های فصلی را ایجاد می کند اما وقتی در پیک چهارم کرونا هستیم و روزانه بیش از ۴۰۰ نفر در کشور بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند دست کم گرفتن برخی سرفه ها می تواند به قیمت جان ما تمام شود.
۱. سرفه های خشک
سرفه خشک یکی از علایم اصلی ابتلا به ویروس کرونا است. سرفه خشک یعنی سرفه می کنید، اما چیزی مانند خلط در گلوی شما ایجاد نمی‎‌شود.
۲. سرفه ادامه دار
سرفه خشک اگر ادامه دار باشد زنگ هشدار ابتلا به عفونت ویروس کرونا به شدت به صدا درمی آید. سرفه خشک به طور معمول صدایی دارد که در پشت گلو ایجاد می شود. ضمنا سرفه خشک ادامه دار ، باعث گرفتگی صدا هم می شود.
۳. سرفه ای که با احساس تنگی نفس همراه است
سرفه خشک و ادامه دار به اضافه تب همراه با تنگی نفس یکی دیگر از علائم تایید شده ابتلا به کرونا است. این درست که سرفه خشک مداوم فشار زیادی به دستگاه تنفسی وارد می کند، اما نباید باعث نفس نفس زدن شود. در صورت اتفاق افتادن آن دیگر این سرفه ها از جنس آلرژی های فصی نیست و ابتلا به ویروس کرونا را نشان می دهد.
۴. سرفه و گلو درد
گلودرد همراه با سرفه خشک مدارم را شوخی نگیرید چرا که نشان می دهد موضوع جدی است. در موارد ابتلا به کرونا، ویروس با ورود به غشاهای مرتبط با بینی و گلو باعث تورم آنها شده و منجر به گلودرد می شود.
۵. سرفه و از دست دادن حس بویایی
اگر سرفه خشک و ادامه دار دارید و ضمنا بویی حس نمی کنید، بهتر از هر چه زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنید و تست کرونا بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید