202995

نقشه فیس بوک جهت عادی سازی نشت اطلاعات لو رفت

یک یادداشت داخلی از فیس بوک نشان می‌دهد این شرکت پیش بینی می‌کند عملیات‌های استخراج اطلاعات بیشتری (مشابه فاش شدن اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر) در آینده انجام می‌شود.

به نقل از دیلی میل، نوشت: یک نشریه بلژیکی به طور تصادفی به یک ایمیل داخلی فیس بوک دست یافته که نشان می دهد این شرکت قصد دارد در آینده موارد استخراج اطلاعات کاربران را عادی سازی کند.
این ایمیل قرار بود برای کارمندان روابط عمومی فیس بوک در اروپا، خاورمیانه و آفریقا ارسال شود اما به طور تصادفی برای خبرنگاران بلژیکی نشریه Data News ارسال شده است.
یادداشت داخلی فیس بوک نشان دهنده استراتژی روابط عمومی فیس بوک برای مقابله رویدادهای مشابه در آینده است. در بخشی از آن آمده است: پیش بینی می‌کنیم در بلند مدت موارد استخراج اطلاعات بیشتری اتفاق بیفتد.
درهمین راستا مهم است که چنین مواردی را به عنوان مشکل بخش فناوری نشان داد و وقوع آن را عادی سازی کرد.
همچنین این ایمیل نشان داد فیس بوک تصمیمی ندارد درباره فرایند نشت اطلاعات توضیحات بیشتری ارائه کند.
سخنگوی فیس بوک در پاسخ به فاش شدن یادداشت مذکور به دیلی میل گفت: ما تعهد کرده‌ایم به آموزش کاربران درباره استخراج اطلاعات ادامه دهیم. از نگرانی‌های افراد مطلع هستیم و به همین دلیل سیستم‌های خود را قدرتمندتر می‌کنیم تا استخراج اطلاعات از فیس بوک بدون اجازه ما سخت‌تر شود و راحت تر بتوان مجرمان را ردیابی کرد. در همین راستا منابع وسیعی را برای مقابله با این امر اختصاص دادیم و به تلاش خودادامه می‌دهیم.
به گفته نشریه Data News این نامه داخلی به طور تصادفی برای آنها ارسال شده است.
چندی قبل اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک از ۱۰۶ کشور جهان در یک وب سایت مخصوص هکرها ردیابی شد. این اطلاعات در سال ۲۰۱۹ میلادی استخراج شده شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید