202993

سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها سبب خروج ارز از کشور می‌شود

حسین محمودی اصل اظهار داشت: بازار رمز ارزها از سال‌ها پیش از بارازهای سرمایه گذاری بوده و مسئله مهم در این بازار این بوده که رمز ارزها قرار بود به عنوان جایگزین پول و ارز عمل کنند اما در حال حاضر به کالا تبدیل شده‌اند و این اتفاق به عنوان یک آسیب می‌تواند لحاظ شود.
وی با اشاره به نامشخص بودن منشأ شکل گیری رمز ارزها گفت: این بازار بدون پشتوانه است و هیچ پشتوانه‌ای توسط بانک‌ها یا مراکز اقتصادی از رمز ارزها وجود ندارد. رمز ارزها از طریق کیف‌های پول قابلیت نقل و انتقال دارند و برای آنها می‌توان حتی مشخصاتی جعلی ثبت کرد که این امر سبب ایجاد بستر پولشویی و زمینه‌های ایجاد فعالیت‌های مافیایی می‌شود.
کارشناس بازار بورس عنوان کرد: دولت‌ها در زمینه رمز ارزها مستأصل عمل کرده‌اند به دلیل اینکه بخش‌های جاسوسی شرکت‌های مختلف از این طریق منابع مالی منتقل می‌کنند از سویی حتی در رده رهبران و مدیران کشورهای مختلف بحث مربوط به پرداخت رشوه را از این کانال انجام می‌دهند و کشورهای مختلف و بانک‌های مرکزی آنها بحث‌های امنیتی آن را بررسی می‌کنند تا بدانند که این بستر قابل بلوکه شدن و هک کردن هست تا بتوانند ارزهای خود را به رمز ارزهای دیجیتال تبدیل کنند.
وی در باره عدم نظارت بر رمز ارزها اینگونه توضیح داد: در کل دنیا هر کسب و کاری باید مالیات بپردازد اما از کیف‌های پول چون نظارتی بر آنها وجود ندارد امکان اخذ مالیات از این مبادلات وجود ندارد بنابراین در ابتدا برای نظارت بر این بازار گستردهنیاز است که قابل رصد باشند و بعد نسبت به اخذ مالیات از درآمد آنها اقدام شود.
محمودی اصل هک و بلوکه شدن سیستم‌های بیت کوئین را از جمله مشکلات این بازار سرمایه نامشخص دانست و گفت: بازار بیت کوئین بازار پر ریسکی است که افت و خیزهای فراوانی می‌تواند داشته باشد و کسانی که قصد ورود به این بازار را دارند باید این مشکلات را لحاظ کنند و رشد صعودی و درصدهای نجومی این بازار در 10 سال اخیر نمی‌تواند توجیهی برای ورود به این بازار و کسب درصد بیشتر باشد چرا که رشد در این بازار به دلیل این اتفاق افتاده که حساسیت جهانی روی آن وجود ندارد.
به گفته وی کل حجم این بازار دو ترلیون دلار است که در بازار سرمایه جهان این رقم، ناچیز است اما با این حال به دلیل افزایشی بودن روند این بازار بسیار مورد استقبال قرار گرفته و تعداد ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر به 5371 ارز رسیده که بسیاری از آنها غیرواقعی است.
این کارشناس بازار بورس بازار بیت کوئین‌ها را بسیار پرریسک خواند و تصریح کرد: سرمایه گذاری در این بازار سبب خروج ارز از کشور می‌شود و منابع مختلفی که می‌تواند در زمینه تولید و ایجاد رشد در چرخه اقتصادی سرمایه گذاری شود در این بازار سرمایه گذاری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید