202959

نظارت بر محصولات فولادی بازار خراسان شمالی افزایش می‌یابد

دنیای معدن -مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: نظارت بر محصولات فولادی بازار استان با توجه به گزارش های دریافتی در خصوص عرضه مشکوک این نوع فرآورده‌ها از نظر کیفی افزایش می‌یابد.

به گزارش دنیای معدن، فهیمه مهمان نواز اظهارداشت: گزارش های مردمی و ناظران نظام مهندسی در روزهای اخیر مبنی بر استفاده میلگرد بی کیفیت به این اداره کل ارسال شده است.

وی گفت: در این راستا از ۵۲ مورد محصولات فولاد نمونه برداری شد که تنها چهار مورد عدم انطباق با موارد استاندارد مشاهده شد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی عنوان کرد: فولاد ساختمانی به خصوص میلگرد نقش به سزایی در استحکام و مقاومت ساختمان ها دارد و این نگرانی وجود دارد که با توجه به افزایش قیمت ها، امکان سوء استفاده از محصولات نامرغوب در بازار وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون تخلف خاصی در بازار این محصول مهم مشاهده نشده است اما با وجود حساسیت های بازار ۲ آزمایشگاه تشخیص کیفی به همراه کارشناسان این اداره کل و ناظران سازمان نظام مهندسی بر بازار فولاد استان نظارت بیش از گذشته می کنند.

مهمان نواز به بررسی وضعیت ساختمان های دولتی و عمومی از نظر مطابقات با استاندارد و مقررات ملی ساختمان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، بررسی وضعیت ساختمان های دولتی و عمومی مانند مدارس، مساجد، تالارها و رستوران‌ها نیز در دست اقدام است .

وی بر اهمیت اجرای درست این طرح تاکید کرد و افزود: بر اساس ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶، تمامی دستگاه‌های دولتی موظفند نسبت به اخذ معاینه فنی موتورخانه‌های خود (موضوع استاندارد ملی ۱۶۰۰۰) از شرکت‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران اقدام کنند و تاکنون دستگاه های محدودی در استان برای انجام بازرسی و دریافت گواهینامه مذکور اقدام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید