202924

قیمت خرید هر کیلوگرم گل محمدی در کاشان ۲۰ هزار تومان تعیین شد

رضا مظلومی ، ضمن اشاره به برگزاری جلسه مربوط به تعیین قیمت خرید گل محمدی از تولیدکنندگان با حضور نهادها، دستگاه‌ها و مسئولان در این حوزه اظهار داشت: در این جلسه مذاکراتی میان تولیدکنندگان گل محمدی و گلابگیران صورت پذیرفت و هر یک دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی با بیان اینکه پس از استماع دغدغه تولیدکنندگان و بهره‌برداران قیمت خرید هر کیلوگرم گل محمدی 20 هزار تومان تعیین شد، افزود: حمایت از تولیدکنندگان و فعالان در این حوزه همواره مورد تاکید قرار گرفته است و از سوی دیگر با توجه به یکپارچه‌سازی قیمت‌ها این جلسه منعقد و قیمت خرید گل محمدی به تصویب رسید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان ضمن اشاره به پتانسیل این منطقه در تولید گل محمدی ابراز داشت: شهرستان کاشان بیش از دو هزار و 600 هکتار گلستان گل محمدی زیر کشت دارد و سالانه بیش از 10 هزار تن گل محمدی از گلستان‌های شهرستان کاشان برداشت می‌شود و این در حالی است که کاشان بالاترین رتبه را در سطح کشور در برداشت گل محمدی دارد.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های گل محمدی گفت: این گل به دلیل مصرف آب پایین مورد استقبال کشاورزان در منطقه کاشان قرار گرفته است و از این رو به میزان قابل توجهی از مزارع این شهرستان زیر کشت گل محمدی قرار گرفته است./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید