202789

سخنگوی وزارت بهداشت: با تزریق واکسن میزان ابتلا به کرونا تغییری نخواهد کرد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با تزریق واکسن، کشندگی بیماری کاهش خواهد یافت اما قدرت سرایت که همان میزان ابتلا به بیماری را به دنبال دارد تغییری نخواهد کرد

معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معتقد است تزریق واکسن کشندگی کرونا را کاهش اما میزان سرایت بیماری را تغییری نخواهد داد.
به گزارش جماران به نقل از ایسنا، سیما سادات لاری در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی بابل و در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان‌های شمالی به منظور نظارت بر انجام هر چه سریعتر واکسیناسیون کرونا، اظهار کرد: با توجه به این‌که با ارائه پارت جدید واکسن به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۵۰ درصد باقی مانده از کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص واکسیناسیون خواهند شد.
وی با بیان این‌که در ابتدای ورود به دانشگاه علوم پزشکی بابل نشستی را با حضور رییس و معاونان درمان و بهداشت و فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه برگزار کردیم، خاطر نشان کرد: در این نشست در ارائه گزارشی دقیق، در جریان روند بیماری در این استان، نحوه واکسیناسیون و چگونگی پذیرش و درمان بیماران کرونایی قرار گرفتیم. نقطه قوت در این دانشگاه به کار گیری مراکز درمانی سرپایی است به نحوی که این امر بهبود ظرفیت پذیرش بیمار را به دنبال دارد.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: استفاده از این مراکز موجب شده است ظرفیت بستری برای بیماران بدحال کرونایی ذخیره شود و بیمارانی که شرایط بهتری داشته‌اند به صورت سرپایی ویزیت شده و داروهای خود را دریافت کنند و تحت پوشش خدمات درمانی قرار گیرند.
نسبت افراد فوت شده به بستری در دانشگاه علوم پزشکی بابل زیر ۱۰ درصد است
لاری نسبت، تعداد افراد فوت شده به بستری را در فضای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بسیار خوب عنوان و اظهار کرد: این نسبت زیر ۱۰ درصد بوده که این موفقیت در حوزه واکسیناسیون نیز بر اساس آن چیزی که انتظار داشته‌ایم، رخ داده است. به احتمال بسیار قوی تا پنج‌شنبه پیش رو گروه‌های باقی مانده از جمله کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص در این دانشگاه نیز واکسینه خواهند شد.
دانشجویان حاضر در مراکز درمانی جزء اولویت‌های واکسیناسیون
ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان‌های شمالی، دانشجویان حاضر در مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل را نیز جزء گروه‌هایی که در پارت جدید واکسن مورد واکسیناسیون قرار خواهند گرفت، دانست.
سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص شرایط کنونی کشور در پیک چهارم کرونا، ابراز کرد: در استان مازندران و به تبع آن شهرستان بابل، مشکل اساسی نزدیکی زمان دو پیک سوم و چهارم بود که فاصله کوتاه این دو موج، فرصتی به مدیریت بیماری نداد اما به لطف خدا اکنون شرایط تحت کنترل است. مردم به خوبی طی یک ماه گذشته این نکته را لمس کردند که زمانی که عادی انگاری در کشور صورت می‌گیرد، سرعت ابتلا به ویروس کرونا چندین برابر می‌شود.
مردم مراقب اجتماعات خانوادگی خود باشند
لاری به ویروس جهش یافته انگلیسی اشاره کرد و افزود: این ویروس اکنون در کشور گسترش پیدا کرده است و قدرت سرایت به شدت بالایی دارد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در گزارش خود اشاره کرد که در یک مجلس عروسی که تنها ۲۰ نفر مهمان داشته است، یک ناقل توانسته است ۱۷ نفر دیگر را مبتلا کند که این خطر در اجتماعات خانوادگی نیز وجود دارد که موجب ابتلای اکثر افراد خانواده می‌شود.
تزریق واکسن کشندگی کرونا را کاهش اما میزان سرایت بیماری را تغییری نخواهد داد
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را مانند روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور با همان حساسیت بالا رعایت کنند تا واکسیناسیون به درصد قابل توجهی برسد، خاطرنشان کرد: بر اساس تجارب کشورهایی که واکسیناسیون خود را به درصد قابل توجهی رسانده‌اند نکته مهم دیگر این است که با تزریق واکسن، کشندگی بیماری کاهش خواهد یافت اما قدرت سرایت که همان میزان ابتلا به بیماری را به دنبال دارد تغییری نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید