202589

صعود کم رمق بورس در آخرین روز معاملاتی فروردین ماه

فرضیه‌ای از سوی برخی تحلیل گران بورسی ارائه شده است که می‌گوید بورس این روزها در حال پیش خور کردن سقوط دلار به بازه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است و سقوط بازار سهام تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و اعلام توافق ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام ادامه خواهد داشت.
این فرضیه وضعیت امروز بورس را توضیح می دهد اما چنانچه این فرضیه را بپذیریم اگر توافقی بین ایران و آمریکا شکل نگیرد باید باز هم بعد از اعلام شکست مذاکرات وین منتظر صعود شاخص بورس باشیم.
این فرضیه آینده بورس را در هر صورت مثبت نشان می دهد اما عجیب است که چنین بازار دو سر بُردی این روزها با نوسان های شدید دست و پنجه نرم می کند.
سه صف خرید در برابر صف های پرفروش پرشمار
امروز بازار چند بار از مثبت به منفی و دوباره از منفی به مثبت تغییر جهت داد. فرارو گزارش کرده است که شاخص کل بورس تهران بعد از افت و خیز عجیبی که امروز سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ پشت سر گذاشت،با رشد دو هزار و ۸۲۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۶۹۹ واحد رسید. امروز هرچند شاخص کل مثبت بود، اما تعداد زیادی از نماد‌ها صف فروش داشتند و تعداد بیشتری در مسیر نزولی حرکت می‌کردند.
سه نماد غگیلا، شصدف و فنوال امروز صف خرید داشتند اما تعداد صف های فروش همچنان پرشمار بود. نمادهای کویر، بنو، سمگا، خزر، فرزین، غصینو، کاذر، های‌وب، قثابت، غدام، ثنوسا و … صف های فروش سنگین امروز بازار را رقم زدند و خریداری برای آنها نبود.
از میان سهام های خبرساز، شستا در ادامه روند پرنوسان خود امروز مثبت بود و بانک ها هم امروز وضعیت بهتری نسبت به روزهای گذشته داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید