202326

جدیدترین خبرها درباره بررسی مجدد فرمول متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگی با امروز ملاک قرار و ضرب در ۷۵ درصد شده است. بازنشستگان به این روش اعتراض دارند و اعلام کردند که این فرمول به نفع آن‌ها نیست. به همین دلیل قرار شد در آن بازنگری انجام شود.»

او در ادامه اعلام کرد: «در سال جاری حداقل‌بگیر‌هایی که ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی دارند باید به مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی داشته باشند. اما در نهایت مستمری یک بازنشسته دارای حق عائله‌مندی به حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد؛ البته گروهی از بازنشستگان به دلیل نداشتن همسر و اولاد از دریافت حق همسر و عائله‌مندی محروم هستند که دریافتی آن‌ها به ۴ میلیون تومان می‌رسد، گفته می‌شود مستمری این گروه از بازنشستگان مجدد بررسی شود.»

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران به انتقاد بازنشستگان در مورد مبهم بودن میزان افزایش ناشی از متناسب‌سازی مستمری در اولین فیش صادر شده در فروردین ماه اشاره کرد و گفت: «نگاه به افزایش مستمری در سال ۱۴۰۰ مبتنی بر میزان مبلغ متناسب‌سازی و جدا دیدن آن نبود. سازمان تامین اجتماعی نیز قصد داشت که مستمری بازنشسته ۳۰ سال سابقه با هم سطح وی در صندوق بازنشستگی کشوری یکسان شود؛ چراکه سال گذشته صحبت از قائل شدن تبعیض میان بازنشستگان بود.»

دهقان‌کیا در پایان اعلام کرد: «طبق این مبنا مذاکراتی با سازمان انجام شده است. در آن زمان نیز کارشناسان سازمان اعلام کردند که بازنشسته دارای ۳۰ سال سابقه در صندوق کشوری ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، اما نمایندگان بازنشستگان عدد دقیق آن را ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان محاسبه کردند. در نهایت سازمان به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای حداقل‌بگیران فاقد عائله‌مندی رضایت داد. همچنین مستمری از کارافتادگان و بازماندگان به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.»

دیدگاهتان را بنویسید