202245

برگزاری اولین جلسه کمیته معدن تاصیکو و شرکت های تابعه در سال ۱۴۰۰

سلیمانی: اولین رویداد هوشمند سازی معدن برگزار می شود

دنیای معدن -مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین با اشاره به برگزاری اولین رویداد هوشمند سازی معدن توسط شتابدهنده صدر فردا، گفت: تمامی شرکت های معدنی ملزم به تشکیل کمیته معدن تا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰ هستند.

به گزارش دنیای معدن؛ غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در اولین جلسه کمیته معدن تاصیکو و شرکت های تابعه در سال ۱۴۰۰، گفت: تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری کمیته معدن در تمامی شرکت های معدنی و صنایع معدنی با حضور کارشناسان شرکت ها، صاحب نظران و به ریاست مدیران عامل تشکیل شود.
وی ادامه داد: کمیته معدن تاصیکو در حال تدوین برنامه و دپارتمان معدنی جهت هدایت شرکت های تابعه در راستای نزدیک شدن به استانداردهای معدنی داخلی و خارجی، تهیه فرصت های سرمایه گذاری و تهیه طرح های توجیهی جهت حضور کلیدی و اثر بخش در سطح معدن و فرآورده های معدنی کشور است.
بنا به گفته وی تا به امروز در کمیته معدن تاصیکو مطالعات وسیعی در زمینه های، سنگ آهن، مس، طلا، کرومیت، دولومیت، زغالسنگ، کائولن و خاک های معدنی - صنعتی در استان‌های مختلف کشور انجام گرفته و در این بخش ها به دستاوردهای با ارزشی رسیده است بطوریکه در حال حاضر تاصیکو توانسته در زمینه تحقیقات پژوهشی، مطالعات اکتشافی، استخراج و فرآوری و صادرات مواد معدنی جایگاه قابل توجهی را در کشور به خود اختصاص دهد.
وی به تشکیل تیم های نظارتی اشاره کرد و بیان داشت: براساس مصوبات سال گذشته کمیته معدن، تیم های نظارتی متشکل از کارشناسان خبره هلدینگ و شرکت های تابعه از ابتدای سال ۱۴۰۰ کار خود را در تاصیکو آغاز خواهند کرد و مجموعه اقدامات شرکت هایی همانند صنایع خاک چینی ایران، معدنی املاح ایران، پارس تامین، فرآورده های نسوز ایران، طلای کردستان، پودر بندر امام و زغال سنگ پروده طبس را بازدید و گزارشات خود را جهت تجزیه و تحلیل در اختیار کمیته معدن ستاد قرار می دهند تا تصمیات لازم در خصوص این شرکت ها در هلدینگ گرفته شود.
سلیمانی در ادامه به استفاده از تکنولوژی در شرکت های معدنی و صنایع معدنی اشاره کرد و بیان داشت: بخش معدن از لحاظ کاربرد فناوری با بخش های پیشران فاصله زیادی دارد و با توجه به حضور و راه اندازی شرکت های دانش بنیان در این بخش انشالله شاهد تحولات کلیدی باشیم.
وی ادامه داد: تاصیکو در راستای حرکت و بهره مندی از فناوری، شرکت شتابدهنده صدرفردا را در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ افتتاح کرد و در سال جاری تلاش داریم اولین رویداد هوشمند معدنی را با مشارکت تمامی شرکت های معدنی و صنایع معدنی هلدینگ برگزار کند.
سلیمانی در پایان به عصر جدید عناصر استراتژیک در حوزه معدن اشاره کرد و بیان داشت: کمیته معدن ملزم به تدوین برنامه ای جهت حرکت به سمت عناصر معدنی جدید است. بنابر گزارشات بین المللی، عناصر استراتژیک معدنی همانند منیزیوم، نیکل، لیتیوم و ... با بهره مندی از تکنولوژی و فن آوری دنیای جدید این حوزه را تشکیل خواهند داد و ما در این خصوص باید در کشور پیشگام باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید